کد خبر: 236689
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۰۹:۵۴:۰۰
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی هرمزگان به 22 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی در بندرعباس به 22 نفر افزایش یافت.

تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی هرمزگان به 22 نفر رسید
کد خبر: 236689
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی در بندرعباس به 22 نفر افزایش یافت.

وی افزود: از چهارشنبه شب دو هفته پیش تا امروز 268 نفر با علائم مسمومیت الکلی به سه بیمارستان شهید محمد‌ی و خلیج فارس و صاحب الزمان بندرعباس مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 10 نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها زن و مابقی مرد بوده اند که محدوده سنی این افراد از 15 تا 65 سال است و از این شمار تاکنون 132 نفر دیالیز شده اند.

داودی با اشاره به بستری بودن 6 نفر از مسمومان الکلی افزود: حال 2 نفر از افراد مسموم شده وخیم است و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

وی گفت: یک نفر از مسمومان الکلی بینایی خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون 240 نفر نیز ترخیص شدند.

داودی افزود: مراجعه زود هنگام به پزشک تاثیری زیادی در پیشگیری از عوارض این نوع مسمومیت دارد.

مهدی حسنی آزاد، رئیس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: همه این افراد یا همراهانشان اذعان داشته اند که افراد مسموم شده، مشروبات الکلی دست ساز مصرف کرده‌اند.

سید اشکان طبیب زاده مدیرگروه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: مشروبات الکلی مسموم ظرف شش تا 12 ساعت موجب تاری دید، سفیدی میدان دید و کاهش میزان هوشیاری و تشنج می‌شود که افراد اگر فوری تحت درمان قرار نگیرند دچار از کار افتادگی کلیه و قلب می‌شوند.

طبیب زاده افزود: مصرف 30 سی‌سی الکل مسموم، کوری همیشگی و مصرف 50 سی‌سی الکل مسموم مرگ را بدنبال دارد که هرچه فاصله زمانی مسمومیت تا مراجعه به پزشک کوتاه‌تر باشد می‌توان از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها