کد خبر: 236226
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا:

خروج داروی بدون نسخه از مرز آستارا ممنوع شد

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: خروج هرگونه کالاهای یارانه‌ای و داروی بدون نسخه پزشک از مرز آستارا ممنوع شد.

خروج داروی بدون نسخه از مرز آستارا ممنوع شد
کد خبر: 236226
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یونس رنجکش فرماندار آستارا در جلسه کمیسیون تعزیرات و ستاد تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اصناف در آرامش اقتصادی کشور اظهار داشت: آرامش بازار و کسبه و فعالان اقتصادی نباید با رفتارهای سلیقه ای به هم بخورد و همه موظف هستیم در چارچوب قانون و مقررات عمل کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه سازمان‌های مسئول در نظارت بر بازار بایستی با ظرافت موضوعات را پیگیری کنند افزود: آستارا به‌دلیل شرایط خاص جعرافیایی و مرزی بودن با توجه به تردد اتباع خارجی نقش مهمی در مبادلات اقتصادی دارد و برهمین اساس باید از فرصت پیش آمده در زمینه توسعه، تجارت و گردش اقتصاد منطقه بهره لازم را برد.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی در شهرستان آستارا وجود ندارد و فصای بازار و موجودی آن به شدت تحت نظارت است گفت: شرایط داد و ستد و افزایش خرید در شهرستان موجب برخی افزایش قیمت‌ها در آستارا شده که دستگاههای نظارتی می‌بایست در این زمینه نظارت دقیق داشته باشند.

فرماندار شهرستان آستارا درباره تصمیمات اخیر در خصوص خروج کالاها از طریق پایانه مسافری مرز آستارا اظهار داشت: خروج هرگونه کالاهای یارانه‌ای و دارو بدون نسخه پزشک از مرز آستارا ممنوع است و دستورالعمل آن از طریق مراجع ذیصلاح به گمرک آستارا اعلام شده است.

وی با بیان اینکه روزانه دوتا سه هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان وارد شهرستان آستارا می شوند گفت: این حضور فرصت خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی شهرستان است اما نیروهای نظارتی مستقر در گمرک باید تلاش کنند با هماهنگی‌ یکدیگر نسبت به خروج کالاهای دارای محدودیت اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرزی آستارا خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نظارتی در بازار، ضمن احترام به حقوق فروشندگان و خریداران زمینه‌های سودجویی برخی افراد متخلف را از بین ببرند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها