کد خبر: 235562
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۴:۰۰
| |

رییس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اگر دلیل بازداشت حاجتی حمایت از شهروندان باشد، غیرقانونی و قابل پیگیری است

رییس شورای عالی استان‌ها درباره علت دقیق دستگیری و بازداشت مهدی حاجتی گفت: امیدوارم که این مساله و امثال آن تکرار نشود. اما اینکه دقیقا دلیل این بازداشت چه بوده است، هنوز به صورت رسمی توضیحی درباره این مساله اعلام نشده است ولی اگر دلیلش حمایت از دو شهروند باشد، بازداشت ایشان غیرقانونی و قابل پیگیری است

اگر دلیل بازداشت حاجتی حمایت از شهروندان باشد، غیرقانونی و قابل پیگیری است
کد خبر: 235562
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری درباره موضع شورای عالی استان‌ها نسبت به بازداشت اخیر مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز گفت: قرار بر این شد که در این خصوص نامه‌ای بنویسیم و طی آن مواضع و پیشنهادها و نظرات خودمان را نسبت به موضوعاتی مشابه با این مسئله اعلام خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره علت دقیق دستگیری و بازداشت مهدی حاجتی تصریح کرد: قبل از هر چیز من امیدوارم که این مساله و امثال آن تکرار نشود. اما اینکه دقیقا دلیل این بازداشت چه بوده است، هنوز به صورت رسمی توضیحی درباره این مساله اعلام نشده است ولی اگر دلیلش حمایت از دو شهروند باشد، بازداشت ایشان غیرقانونی و قابل پیگیری است.

رییس شورای عالی استان‌ها همچنین در واکنش به پیشنهاد ورود شورای نگهبان به مساله احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهرها و روستاها، گفت: اول آنکه این مساله در حیطه وظایف شورای نگهبان تعریف نشده است و ثانیا امکان انجام چنین موضوعی وجود ندارد. تایید صلاحیت قریب به 120 هزار نماینده در شهرها و روستاهای کشور اساسا اداره و انجام آن غیرممکن است و احتمالا مجلس شورای اسلامی نیز با آن موافقت نخواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها