کد خبر: 234193
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

زباله‌های عفونی مطب‌های خصوصی پزشکان تا یک ماه دیگر ساماندهی می‌شود

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: حداکثر تا یک ماه دیگر ساماندهی زباله‌های عفونی مطب‌های خصوصی پزشکان در همدان آغاز می‌شود.

زباله‌های عفونی مطب‌های خصوصی پزشکان تا یک ماه دیگر ساماندهی می‌شود
کد خبر: 234193
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی نوروزی رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان، با بیان اینکه پیمانکار طرح ساماندهی زباله‌های عفونی مطب‌های خصوصی پزشکان، در کارگروه استانی و با حضور استاندار تعیین شده است، اظهار داشت: این سرمایه‌گذار مربوط به بخش خصوصی است و دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای صحیح آن نظارت دارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته مقدمات اجرای طرح ساماندهی زباله‌های عفونی مطب‌ها در همدان آغاز شده است، ابراز کرد: در حال حاضر 90 درصد از کارها انجام شده، تجهیزات مورد نیاز مستقر شده و در حال نصب است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: درحال حاضر پسماندهای عفونی و شیمیایی مطب‌های خصوصی پزشکان و کلینیک‌ها همراه با زباله‌های شهری به وسیله نیروهای شهرداری جمع آوری و در سایت مربوطه دفن می‌شود.

نوروزی با بیان‌اینکه این زباله‌های پزشکی میتواند انواع آلودگی‌های شیمیایی و عفونی را به محیط زیست، آب و خاک و کسانی که این زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند وارد کند، ابراز کرد: از ماه آینده این زباله‌های خطرناک همانند زباله‌های بیمارستانی بی‌خطرسازی می‌شوند.

وی گفت: زباله های پزشکی برای سلامتی انسان و محیط زیست بسیار خطرناک است و علاوه بر آن جاری شدن شیرابه‌های این زباله‌ها در معابر عمومی موجب زشت شدن چهره شهر می‌شود.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه از سال‌های گذشته در اندیشه راهی برای بی خطر سازی این زباله‌ها بوده ایم، عنوان کرد: اما از آنجاکه اجرای این طرح نیازمند هزینه زیادی است بنابراین به دنبال یک سرمایه گذار از بخش خصوصی بوده‌ایم.

نوروزی به وضعیت زباله‌های عفونی، شیمیایی و دارویی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمامی بیمارستان‌های استان مجهز به دستگاه بی خطرسازی زباله است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها