کد خبر: 232784
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان در سیستان فروکش کرد

وزش باد همراه با گرد و غبار که میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را روزگذشته به 14 برابر حد مجاز رساند امروز فروکش کرد.

طوفان در سیستان فروکش کرد
کد خبر: 232784
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت :حداکثر سرعت وزش باد در این مدت در منطقه سیستان به 101 کیلومتر بر ساعت رسید.

ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 683 هزار و 970 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 14 برابر حد مجاز گزارش شد.

کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این مدت با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زهک به 800 متر و در زابل به هزار متر کاهش داد.

به گفته کارشناس هواشناسی تاسه شنبه وزش باد قابل توجهی نخواهیم داشت چهارشنبه تا اوایل هفته آینده مجدد باد و گردوخاک باشدت کمترنسبت به سه روز گذشته انتظار می‌رود.

باد‌های موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال سیستان و بلوچستان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها