کد خبر: 232720
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۰۸:۳۱:۰۰
| |

عامل خوشه صنعتی پلاستیک در خراسان شمالی

صنایع پلاستیک خراسان شمالی قدرت ورود به بازار در بلندمدت را از دست داده‌اند

 عامل خوشه صنعتی پلاستیک در خراسان شمالی گفت: صنایع پلاستیک و لاستیک در این استان قدرت ورود به بازار برای رقابت در بلندمدت را از دست داده‌اند.

صنایع پلاستیک خراسان شمالی قدرت ورود به بازار در بلندمدت را از دست داده‌اند
کد خبر: 232720
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی حسینی عامل خوشه صنعتی پلاستیک در خراسان شمالی با اشاره به اینکه مشکلات به وجود آمده طی چند ماه اخیر موجب شده تا صنایع پلاستیک به شدت تحت تاثیر قرار گیرد، افزود: این مسائل موجب شده تا این صنایع درگیر مباحث و مسائل اولیه شوند چه برسد به آنکه بتوانند مباحت توسعه ای را دنبال کنند.

وی با تصریح بر اینکه نوسانات نرخ ارز و نبود مواد اولیه این صنایع را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است، ادامه داد: افزایش سه تا چهار برابری مواد اولیه سبب شده تا واحدهای تولید پلاستیک نتوانند با کشورهای خارجی مراوده مالی و صادرات نداشته باشند.

حسینی اظهار کرد: کشورهایی همچون ترکمنستان، عراق، افغانستان و ... کشورهایی بودند که تعدادی از واحدهای تولیدی پلاستیک با آن ها مراودات تجاری خوبی داشتند اما هم اکنون این مراودات، قطع و یا ضعیف شده است و این امر سبب می شود که این واحدها بازارهای همیشگی خود را از دست دهند. در شرایط کنونی واحدهای تولید پلاستیک نمی‌توانند قراردادهای طولانی مدتی را منعقد کنند.

این مسئول تاکید کرد: ارزش افزوده و اشتغال در صنایع پایین دستی پتروشیمی اتفاق می‌افتد و اگر دولت دید توسعه‌ای دارد باید برای صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان برای توسعه خوشه صنعتی پلاستیک بر روی حلقه هایی تمرکز کرده است، توضیح داد: ارائه خدمات پیش و پس از تولید به تولیدکنندگان پلاستیک، اصلاح فرمولاسیون در واحدهای تولید پلاستیک و افزایش دانش در ارتباط با این حرفه از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها