کد خبر: 231718
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۸:۲۵:۰۰
| |

‌مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

پیش‌بینی صادرات 120 میلیارد ریالی ماهی به کشور عمان

‌مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم از ذخیره‌سازی 470 هزار قطعه بچه ماهی در 12 قفس دریایی در آب‌های جزیره قشم خبر داد.

پیش‌بینی صادرات 120 میلیارد ریالی ماهی به کشور عمان
کد خبر: 231718
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حامد عبدالهی با بیان اینکه از ابتدای مردادماه امسال با ذخیره‌سازی 470 هزار لارو ماهی (هر قفس حدود 39 هزار قطعه) به ارزش بیش از 14 میلیارد ریال، دومین مرحله فعالیت پرورش ماهی در قفس در قشم آغاز شده است، گفت: زمان برداشت ماهی‌های "سی باس" ذخیره‌شده در این 12 قفس از اسفند امسال تا خردادماه سال 98 است و این بچه ماهی‌های غیربومی از استان بوشهر خریداری‌شده و پیش‌بینی می‌شود پس از برداشت همانند مرحله اول به کشور عمان صادر شود.

به گفته مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم، وزن هر بچه ماهی ذخیره‌شده به‌صورت تقریبی حدود 25 گرم است که در اسفندماه هرماهی با وزن تقریبی حدود 600 گرم و در خردادماه سال بعد با وزن تقریبی یک کیلوگرم برای عرضه در بازار هدف برداشت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت ماهی از این 12 قفس به 300 تا 350 تُن برسد، اظهار کرد: ارزش صادرات این مرحله از پرورش ماهی در قفس به 120 میلیارد ریال برسد.

عبدالهی با اعلام اینکه شرکت طلایه‌داران امین قشم فعالیت خود را با 120 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال 15 نفر در این منطقه آزاد آغاز کرد، افزود: این شرکت امسال با افزایش نیروهای خود به 20 نفر موفق به ذخیره‌سازی 470 هزار لارو ماهی شده است.

وی ادامه داد: نخستین مرحله فعالیت این شرکت با ذخیره‌سازی حدود 300 هزار لارو ماهی در 6 قفس شروع شد که پس از یک دوره زمانی حدود 10 ماهه موفق به تولید94 تُن ماهی به ارزش 24 میلیارد ریال به کشور عمان شد.

گفتنی است که سهم تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه 200 هزار تُن پیش‌بینی‌شده است که جزیره قشم در جنوب ایران با اختصاص سهم 84 هزار تُنی، پیشتاز صنعت پرورش ماهی در قفس کشور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها