کد خبر: 231652
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبر داد:

کشف 942 لیتر سوخت قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از کشف 942 هزار و 360 لیتر سوخت قاچاق در 5 ماهه نخست امسال در استان کردستان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل حدود 375 درصد افزایش داشته است.

کشف 942 لیتر سوخت قاچاق
کد خبر: 231652
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌ خداویسی در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که امروز با حضور دکتر هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بهرام‌فر مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق طلا و پولشویی در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های ویژه رهبری مسائل اقتصادی و بحث قاچاق کالا است.

وی تصریح کرد: ما هم از این قضیه غافل نبودیم و در راستای مسولیت خود در سال 94 اقدام به تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان کردیم که با برگزاری جلسات مشترک با استان‌های همجوار، انجام 5 رزمایش سراسری و برگزاری 5 دوره و کارگاه آموزشی در راستای ارتقا دانش کارکنان تلاش کردیم اقدامات موثری در این حوزه انجام دهیم. بنابراین با توجه به نوسانات ارزی اخیر که در کشور اتفاق افتاده است در استان کردستان در بحث کشف کالا کاهش داشتیم و در واقع ورود کالا کمتر صورت می‌گیرد.

وی اذعان کرد: در5 ماهه اول امسال در بحث کشفیات مشروبات الکلی 29درصد کاهش، در سیگار 50 درصد کاهش، لوازم آرایشی و بهداشتی با 83 درصد کاهش، موبایل با 83 درصد و تجهیزات دریافت ماهواره 28، لوازم صوتی و تصویری با 88 درصد و لوازم یدکی با 79 درصد کاهش روبرو بوده‌ایم. طبق آمار کشفیات کالاهای قاچاق انتظامی، اطلاعات و مرزبانی استان کردستان در برخی دیگر از اقلام و کالاها افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اشاره از به رشد 55 درصدی در کشف داروهای قاچاق در استان گفت: سوخت با کشف 942 هزار و 360 لیتر حدود 375 درصد، برنج با کشف 135 هزار و 420 کیلوگرم رشد 270 درصدی و چای با کشف 17 هزار و 124 کیلوگرم رشد 196 درصد داشته است. در 5 ماهه نخست سال 97 موفق به انهدام 35 فقره باند قاچاق کالا در استان بودیم که افزایش 6 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها