کد خبر: 229106
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۳۸:۰۰
| |

مدیرکل بهزیستی ایلام خبر داد:

یک مورد طلاق از هر شش ازدواج در استان ایلام

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: بر اساس ارزیابی های سال 96 از هر شش ازدواجی که در این استان ثبت شده یک مورد به طلاق منجر شده است.

یک مورد طلاق از هر شش ازدواج در استان ایلام
کد خبر: 229106
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا همتی مدیرکل بهزیستی ایلام در کارگاه آموزشی پیش از ازدواج اظهار کرد: متاسفانه روند طلاق در سال های اخیر روند صعودی گرفته ولی آنچه در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است این است که طلاق در میان زوج های جوان بیشتر دیده می شود. در استان ایلام ارزیابی هایی در خصوص روند طلاق صورت گرفته که نشان می دهد افرادی که زندگی آنها به جدایی انجامیده در 54 مورد کمتر از 5 سال از زندگی مشترک آنها می گذرد.

مدیرکل بهزیستی این موضوع را نگران کننده توصیف کرد و افزود: این مسئله نشان می دهد که شناخت کافی در میان زوج های جوان برای زندگی مشترک وجود ندارد و همین تفاوت ها و سلایق مختلف و روحیات گوناگون به جدایی آنان دامن می زند. پیش از این موضوع دوران نامزدی در میان خانواده ها اهمیت بیشتری داشت که منجر به شناخت افراد از یکدیگر و آشنایی با روحیات زوجین می شد ولی متاسفانه به تازگی توجه چندانی به اهمیت دوران نامزدی نمی شود.

وی ابراز داشت: احیای دوره نامزدی پیش از ثبت ازدواج رسمی به عنوان ضرورتی برای پایداری بیشتر زندگی مشترک در کاهش میزان واقعه طلاق بسیار تعیین کننده است. هر ازدواجی چهار مرحله دارد که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردار است که به دوران های آشنایی، نامزدی، عقد و عروسی تقسیم بندی می شود که باید در هر کدام از این مراحل دقت نظر لازم انجام شود.

همتی با بیان اینکه نامزدی مدت زمان خواستگاری تا عقد محسوب می شود، اضافه کرد: این دوره فرصت بسیار مناسبی برای شناخت دختر و پسر از یکدیگر است و باید با رعایت حریم ها و معیارهای درست دختر و پسر بدنبال شناخت از یکدیگر باشند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها