کد خبر: 228091
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۲ ۱۰:۰۷:۰۰
| |

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

کاهش 500 هزار تنی تولید میوه

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 800 هزار تن میوه در استان تولید می‌شود که باغداران مراغه با تولید 320 هزار تن میوه، بیشترین قسمت محصولات باغی استان را تولید می‌کنند.

کاهش 500 هزار تنی تولید میوه
کد خبر: 228091
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۲ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ایوب ایرانی‌فام با بیان اینکه امسال 800 هزار تن انواع میوه هسته‌دار و دانه‌دار در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: امسال به خاطر یخبندان، سرمای دیررس بهاره و تگرگ تولید میوه در استان نزدیک به 500 هزار تن کاهش یافته است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: زردآلو، هلو، شلیل ، آلو، آلوچه و سیب عمده محصولاتی است که هم اکنون کار برداشت آنها از باغ‌های استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 380 هزار تن سیب از باغ‌های استان برداشت شود که نیمی از این تولید سهم باغداران مراغه‌ای است، تصریح کرد: باغداران مراغه با تولید 320 هزار تن میوه، بیشترین قسمت محصولات باغی آذربایجان‌شرقی را تولید می‌کنند.

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی با بیان اینکه امسال بازار به نفع تولیدکنندگان است افزود: در تلاش هستیم تعادل در بازار عرضه و مصرف ایجاد کنیم تا مصرف‌کنندگان و کشاورزان متضرر نشوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها