کد خبر: 227344
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۶:۰۷:۰۰
| |

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان اعلام کرد:

دستور قضایی برای اسکان زنان و دختران در خانه امن به سختی صادر می‌شود

‌رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با اعلام اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در همدان به شکل فاجعه نیست، گفت: 17 تا 22 دستگاه در کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند و بودجه می‌گیرند که همدان در سال‌های گذشته مقام دوم را در بحث اعتیاد داشته است.

دستور قضایی برای اسکان زنان و دختران در خانه امن به سختی صادر می‌شود
کد خبر: 227344
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۶:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیاوش رهبر ‌رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان، با اشاره به اینکه خشونت اجتماعی مقام اول و کودک‌آزاری غیرعمد مقام چهارم آسیب‌های اجتماعی در همدان را به خود اختصاص داده است، افزود: سال‌های گذشته اعتیاد در شهر همدان مقام اول و در سطح کشور مقام دوم را بین استان‌ها داشته اما اکنون مقام اول آسیب اجتماعی در همدان، خشونت اجتماعی است.

وی درباره فعالیت اورژانس اجتماعی در همدان و اعلام آن به عنوان سومین اورژانس کشور بیان کرد: 4 مجموعه خط 123، 2 خودرو، تیم مددکار اجتماعی حاضر در خودروها و مرکز مادر که به هنگام بحران وارد عمل می‌شود، عوامل تشکیل دهنده اورژانس اجتماعی هستند.

رهبر درباره انواع خوابگاه‌های موجود برای اسکان افراد آسیب‌دیده بیان کرد: خوابگاه بحران و قرنطیه برای ورود در نخستین شب به ویژه زنان، خوابگاه سلامت برای آزمایش از افراد آسیب‌دیده، خوابگاه بهبود برای درمان افراد آسیب‌دیده و خوابگاه امن برای زنان و دخترانی که مورد خشونت قرار گرفته‌اند، از خوابگاه‌های موجود در سطح شهر است.

وی با اشاره به خوابگاه امن برای زنان و حضور یک شب آنها بدون دستور قضایی گفت: تنها شب ورود بانوان به خوابگاه امن بدون دستور قضایی است و صبح مسئولان برای اخذ دستور قضایی اقدام می‌کنند، همچنین بانوان می‌توانند پسران زیر 18 سال خود را همراه خود به خوابگاه بیاورند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان ظرفیت و مکان موجود خوابگاه امن اضافه کرد: ظرفیت خوابگاه امن 20 نفر است که تعداد مراجعه‌کنندگان در سال گذشته 38 نفر و امسال 24 نفر بوده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های امن همدان بیان کرد: همدان جزء 5 استان خلوت کشور در خوابگاه‌ها است و اوضاع خوبی در بحث آسیب‌های اجتماعی دارد.

رهبر با اعلام مشکلات موجود برای خوابگاه‌ها گفت: دستور قضایی برای اسکان زنان و دختران مورد خشونت و آسیب‌دیده در استان در این خوابگاه‌ها به سختی صادر می‌شود، در حالی‌که این مسأله در سایر شهرها حل شده همچنین دیگر چالش بزرگ، تبلیغات برای خانه امن است که هم باعث رجوع زنان به این خانه‌ها برای پناه بردن می‌شود و هم عاملی برای ترویج فرار از خانه است.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته این اداره در زمینه اشتغال و سلامت اجتماعی مردم گفت: در مجموع 250 مرکز داریم که بالای 90 درصد آنها را جوانان تأسیس کرده‌اند، همچنین متعهد به ایجاد 435 اشتغال بودیم که از این تعداد 108 مورد عملی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها