کد خبر: 227022
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

معاون استاندار لرستان عنوان کرد:

10 محله حاشیه‌نشین در شهرستان خرم‌آباد شناسایی شد

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه مجوز 25 دفتر احزاب و تشکل‌های سیاسی در لرستان صادر شده است گفت: در شهرستان خرم‌آباد 10 محله حاشیه‌نشین شناسایی و برای هر محله از ظرفیت یک سازمان مردم‌نهاد استفاده می‌شود.

10 محله حاشیه‌نشین در شهرستان خرم‌آباد شناسایی شد
کد خبر: 227022
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله خجسته پورمعاون استاندار لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: مهم‌ترین حوزه سیاسی استانداری برگزاری انتخابات در عرصه‌های مختلف است، طی یک سال گذشته برگزاری انتخابات نداشته‌ایم ولی در این حوزه به بحث احزاب ورود پیداکرده‌ایم.

وی افزود: افتتاح دفتر نمایندگی احزاب استان لرستان به‌عنوان هفتمین استان یکی از اقدامات حوزه سیاسی استانداری بوده است و بر اساس ابلاغ قانون جدید احزاب طی این‌یک سال 10مورد پرونده شعبات استانی تشکیل و مجوز 25 دفاتر احزاب و تشکل‌های سیاسی برای شهرستان‌ها صادرشده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بابیان اینکه فعال کردن احزاب به‌عنوان بسترساز فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی است عنوان کرد: تاکنون 80 شعبه و دفتر حزبی فعال در سطح استان داریم که امیدواریم فرمانداران در این زمینه فعال‌تر و احزاب و گروه‌های سیاسی که در سطح استان فعالیت می‌کنند نسبت به صدور و دریافت مجوز اقدام کنند.

وی بیان کرد: کمیسیون‌های کارگری، دانشجویی، فرقه‌ای و مذاهب در دفاتر احزاب برگزار می‌شود ولی مصوبات این کمیسیون‌ها رسانه‌ای نمی‌شود، در حوزه دانشجویی سال گذشته به مناسبت 16آذر روز دانشجو 29سخنرانی در استان بدون هیچ‌گونه تنش و حاشیه‌ای برگزار شد.

خجسته پور تصریح کرد: ارتقا واحدهای تقسیمات کشوری و رفع ابهامات مرزی درون و برون‌استانی از مهم‌ترین وظایف حوزه تقسیمات کشوری است که بر این اساس در استان لرستان ایجاد یک شهرستان جدید و چندین بخش را در دستور کار داریم و توانستیم طی یک سال گذشته مجوز شهرهای چمن سلطان و شاپورآباد شهرستان الیگودرز را بگیریم.

وی به فعالیت‌های حوزه امنیتی و انتظامی استانداری اشاره کرد و گفت: کار ویژه بی‌بدیل دولت‌ها ایجاد و حفظ امنیت است که بسیاری از اخبار مربوط به جلسات و پیگیری‌های حوزه امنیتی به دلیل محرمانه بودن رسانه‌ای نمی‌شود؛ شورای تأمین استان و کمیسیون‌های زیرمجموعه این شورا متشکل از22کمیسیون است و 141جلسه در سال 96برگزارشده و در سه‌ماهه امسال توانسته‌اند41 جلسه برگزار کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به آمار ارائه‌شده توسط شورای امنیت کشور ازنظر شاخص‌های امنیتی خاطرنشان کرد: استان لرستان جز پنج استان امن کشور است و همچنین در طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات رتبه اول کشور را کسب کرده و طی چهارماهه اول سال 97 عدد مشخص‌شده برای استان 56درصد تحقق پیداکرده است.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته و چندماهه اول سال 97 در استان لرستان کشف 17تن مواد ناریه غیرمجاز را داشته‌ایم و همچنین بحث تأمین امنیت سرمایه‌گذاران و حمایت جدی از سرمایه را شورای تأمین در دستور کار قرار داده است؛ با توجه به اهمیت کاهش قاچاق کالا و ارز در استان لرستان دو مورد ایستگاه ایست و بازرسی ثابت داریم که توانستیم مصوبه شورای امنیت کشور را جهت ایجاد سومین ایستگاه در ابتدای آزادراه خرم زال بگیریم همچنین شروع به کار کلانتری 18خرم‌آباد را نیز در دستور کارداریم.

خجسته پور بیان کرد: در حوزه کاهش طلاق الزامی شدن مشاوره قبل از طلاق و برگزاری کارگاه آموزشی برای 723زوج در سال 96از اقدامات در راستای کاهش این آسیب بوده است، حاشیه‌نشینی یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی است که با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم خرم‌آباد را به‌عنوان دهمین شهرستان داری مناطق حاشیه‌نشین مطرح و شورای اجتماعی وزارت کشور قبول کند.

وی بابیان اینکه شهرستان دلفان به‌عنوان دومین شهرستان کشور و پایلوت منطقه محروم انتخاب‌شده که بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی این شهرستان اقدام کند تصریح کرد: در شهرستان خرم‌آباد 10 محله حاشیه‌نشین شناسایی و برای هر محله از ظرفیت یک سازمان مردم‌نهاد به کارفرمایی فرمانداری به کار گرفته‌شده که بنا است این سازمان‌های مردم‌نهاد نقاط ضعف، قدرت و از همه مهم‌تر نهادسازی در این محلات اقدام کنند.

خجسته پور با انتقاد از صدور مجوز سمن‌ها و مردم‌های سازمان نهاد تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی این حوزه صدور مجوز مراکز متعدد است ولی در حوزه استانداری و فرمانداری تاکنون 108سازمان مردم‌نهاد مجوز گرفته‌اند و در یک سال گذشته با رشد بیش از 20 درصدی به 134 سازمان رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در این حوزه استان لرستان در بسیاری از شاخص‌ها پیشتاز بوده و همچنین افتتاح اولین مرکز متمرکز پایش امنیت اطلاعات کشور در قرارگاه پدافند سایبری استان را داشته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان به پیگیری انتصاب بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث جذب جوانان با توجه به اینکه استخدام از سن 20سال به بعد است جوانان زیر40سال را مدنظر قرار داده‌ایم که بر همین اساس طی یک سال گذشته هفت نفر از معاونین دستگاه‌های اجرایی از بین جوانان مرد زیر 40 سال، هفت بخشدار و چهار معاون فرماندار از جوانان زیر 40سال در سطح استان انتخاب‌شده‌اند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها