کد خبر: 225989
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۳:۲۵:۰۰
| |

فرماندار جاسک عنوان کرد:

دستگاه قضایی فعالیت صید کشتی‌های چینی را شفاف سازی کند/هیچ دستگاهی حق ندارد جزیره‌ایی عمل کند

محمد رادمهر گفت: دستگاه قضا و دادستان شهرستان و استان هرمزگان به موضوع صید کشتی‌های چینی با جدیت ورود کند و نحوه صید و فعالیت آنها برای مردم وساحل نشینان شفاف شود.

دستگاه قضایی فعالیت صید کشتی‌های چینی را شفاف سازی کند/هیچ دستگاهی حق ندارد جزیره‌ایی عمل کند
کد خبر: 225989
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد رادمهر فرماندار جاسک در مراسم تکریم ومعارفه رئیس دادگستری این شهرستان که با حضور مدیر دادگستری کل استان هرمزگان در سالن ولایت این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی (علیه السلام ) گفت: از زمان حضور حجت الاسلام اکبری در اداره کل دادگستری هرمزگان تحول بزرگی در مجموعه قضایی استان در حوزه سخت افزاری ونرم افزاری وتوجه ویژه به برقرای عدالت صورت گرفته است.

وی افزود: نارضایتی هایی که در شهرستان جاسک در این مدت مشاهده شده به موضوع صید آبزیان توسط کشتی های صیادی مرسوم به چینی ها است که مجوز دارند یا ندارند که انتظار می رود دستگاه قضا ودادستان شهرستان و استان به این موضوع با جدیت ورود کند و نحوه صید و فعالیت آنها برای مردم وساحل نشینان شفاف شود.

رادمهر گفت: موضوع صیادی کشتی های غول پیکر چینی در آب های خلیج فارس ومحدوده شهرستان جاسک از طریق دستگاه قضایی استان وشهرستان باید خاتمه پیداکند چراکه این موضوع تمام مردم وصیادان جاسکی را نگران کرده ومعیشت و زندگی این قشر را در شهرستان با خطر مواجه ساخته است.

رادمهر با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندی حق مردم این شهرستان است بیان داشت: نارضایتی مردم بیشتر از کارهایی است که مفسدان فی العرض یا مفسدان اقتصادی در سطح کلان کشور انجام می‌دهند و این موضوع سبب نگرانی مردم بویژه دهک های پایین جامعه می‌شود.

فرماندار جاسک با بیان اینکه بخشی ازاین نارضایتی ها از سوی مسئولان نا کارآمد به وجود آمده ، بیان داشت: بایدهمه ما هم دل وپیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در شهرستان گام برداریم ، وفرماندار به عنوان نماینده عالی دولت ، رئیس دادگستری به عنوان نماینده دستگاه قضایی ونماینده مجلس به عنوان قانون گذار یک دل برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و هیچ دستگاهی حق ندارد جزیره ایی عمل کند.

رادمهر عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس قوه قضایی دستور صریح به این موضوع داده‌اند که در هر جا فساد هست باید برخورد صورت گیرد و ما نیز انتظار داریم در استان وحتی در شهرستان اگر در این خصوص افرادی هستند ،با جدیت وبر اساس آنچه که قانون در مورد انها حکم می کند برخورد شود.

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که مردم شهرستان نگران آن هستندو دادستان به عنوان مدعی العموم به آن ورد پیدا کند بحث شترهای سرگردان در جاده های این منطقه است که پیش از این هم سبب حادثه دلخراش برای دادستان سابق این شهرستان شد ودر این حادثه جان خود را از دست داد.

رادمهر گفت: رسیدگی به بحث زمین خواری وحتی دریا خواری در جاسک یکی از موضوعاتی است که باید پایان یابد و درکنار آن ایست و بازرسی های غیر مصوب باید جمع آوری شود تامرد از حقوق شهروندی وآزادی که قانون برای آنها تدوین کرده است برخوردار باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها