کد خبر: 225508
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۷:۰۰
| |

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استان خبر داد:

محدودیت ترانزیت در مرز ترکمنستان

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: از روز سه‌شنبه هفته گذشته ترکمنستان در مرز سرخس برای ورود و خروج کامیون‌ها از این مرز محدودیت عبوری گذاشته است.

محدودیت ترانزیت در مرز ترکمنستان
کد خبر: 225508
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد زمانیان رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی، با بیان این مطلب که مرز سرخس امکانات بسیار خوبی دارد، عنوان کرد: در این مرز پل جدیدی وجود دارد و دستگاه‌های موجود در گمرک این مرز بسیار مجهز است، همچنین این اقدامات در جهت این بوده که مرز شبانه روزی شود اما محدودیت‌ها از سوی ترکمنستان باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: در گذشته ما در مرز سرخس هیچ توقف طولانی نداشته‌ایم و حتی وضع به‌گونه‌ای بوده که روزانه حدود 200 کامیون از این مرز خروجی داشته‌ایم اما ترکمنستان از سه شنبه هفته گذشته تصمیم گرفته که در مرز سرخس روزانه بیش از 30 کامیون را که از ایران به ترکنمستان وارد می‌شوند پذیرش نکند و همینطور اجازه داده که 30 کامیون با ملیت‌های مختلف از ترکمنستان وارد ایران شود.

وی افزود: این محدودیت عبوری باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای شرکت‌های حمل‌ونقل شده که این توقف‌ و محدودیت باعث شکل‌گیری صف‌ و توقف‌های طولانی در مرز شده است.

زمانیان با اشاره به اینکه توقف طولانی باعث ضرر و زیان می‌شود، افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل که بار خود را بارگیری کرده و همچنین صاحبان بار با وجود این محدودیت و زمان‌بر شدن خروج متحمل ضرر و زیان می‌شوند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در این خصوص اطلاع‌رسانی انجام نشده است. همچنین ارگان‌های مربوط با حمل‌ونقل که همیشه با حمل‌ونقل سرکار داشته در این خصوص اطلاع رسانی انجام نداده‌اند.

زمانیان افزود: اطلاعاتی که ما از طریق راننده‌ها و نماینده شرکت‌های حمل‌ونقل کسب کردیم مبنی بر این بوده که بیش از 200 کامیون منتظر ورود به داخل ایران یا ترکمنستان هستند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نگرانی ما برای این است که محدودیت عبوری دائمی شود، بیان کرد: دو سال گذشته ترکمنستان برای کامیون‌ها عوارض گذاشته که در نهایت خرداد ماه جاری این عوارض را افزایش داد، لذا نگرانی ما این است که محدودیت عبوری دائمی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها