کد خبر: 225462
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

شهردار سنندج اعلام کرد:

درآمد شهرداری سنندج سیر نزولی به خود گرفت

مردم کشور در حالی تامین‌کننده درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده هستند که توزیع آن ناعادلانه میان شهرها انجام می‌شود و درآمد شهرداری سنندج نیز سیر نزولی گرفته است.

درآمد شهرداری سنندج سیر نزولی به خود گرفت
کد خبر: 225462
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مردم کشور در حالی تامین‌کننده درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده هستند که توزیع آن ناعادلانه میان شهرها انجام می‌شود و شهرداری سنندج نیز با این مشکل نبود درآمد مواجه است.

حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج در این‌باره اظهار داشت: در سال گذشته شهر زنجان از محل درآمدهای ارزش افزوده 80 میلیارد تومان دریافت کرده در صورتیکه سنندج 20 میلیارد تومان دریافت کرده و اگر در شهرداری سنندج به همان اندازه زنجان درآمد داشتیم، هیچ مشکلی در اداره شهر و پرداخت مطالبات پرسنل که دو ماه حقوق نگرفته‌اند، نداشتیم.

حشمت‌الله صیدی تصریح کرد: باید درآمدهای ناشی از ارزش افزوده کشور به نسبت جمعیت کل کشور تقسیم شود در غیر اینصورت شکاف طبقاتی موجود در جامعه عمیق‌تر می‌شود.

حقوق 2 ماه کارگران شهرداری سنندج پرداخت نشده است

رئیس شورای شهر سنندج نیز در جلسه راهکارهای درآمدی و مطالبات شهرداری که با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورا برگزار شد، اظهار داشت: باید تیم مدیریتی انسجام درونی داشته باشند تا با ارائه راهکارهای کارآمد درآمدی خود، بتوانند از معضلات موجود جلوگیری کنند.

جلال شریعتی با اشاره به برخی مشکلات موجود که در حال حاضر گریبان‌گیر شهرداری شده است، افزود: متأسفانه در یک سال گذشته درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری سنندج سیر نزولی به خود گرفته، به طوریکه نسبت به سال‌های گذشته حدود 5 میلیارد تومان کاهش درآمدی داشته است.همچنین در سال گذشته ماهیانه 700 میلیون تومان از طرف شهرداری‌های کل کشور به حساب شهرداری‌ واریز می‌شد که متأسفانه این مبلغ هم در بودجه سال 97 حذف شد.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: گرچه در زمینه حقوق جاری خلاء احساس می‌شود، کم‌ وکسری وجود دارد و باتوجه به شرایط اجتماعی ساخت‌و‌سازها کمرنگ شده اما خوشبتخانه منابع داخلی با همت و پشتکار پرسنل شهرداری، نسبت به 10 ماهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی گفت: متأسفانه کاهش درآمدهای ساخت‌وسازهای شهرداری سبب ایجاد مشکلاتی در پرداخت حقوق معوقه دو ماهه پرسنل شهرداری شده و باید شرایطی فراهم شود تا علاوه بر حل این مشکل، با ارائه پیشنهادات و راهکارهای پایدار در درازمدت، شاهد ارتقای درآمد شهرداری باشیم. اگر در بخش حقیقی و حقوقی مطالباتی وجود دارد، باید هرچه سریع‌تر مطرح شود تا خروجی نتیجه‌بخش باشد و مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

علی پژگول عضو شورای اسلامی شهر سنندج نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حکم‌هایی که از طریق کمیسیون ماده 100 صادر می‌شود، خطاب به مدیران شهرداری تصریح کرد: حکمی که ابلاغ می‌شود، لازم‌الاجرا است، بنابراین باید جریمه پرداخت و طی نامه رسمی و به صورت توجیهی، طلب شهرداری از ادارات سطح استان گرفته شود.

ارسطو گویلی عضو شورای شهر سنندج نیز در ادامه اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای درآمدی پایدار "تقویت حوزه سرمایه‌گذاری" است اما متأسفانه هنوز فرهنگ سرمایه‌پذیری در شهرداری وجود ندارد.

وی گفت: باتوجه به اینکه سود سرمایه‌گذاری‌ها به نفع شهرداری است، بنابراین باید کارهای سرمایه‌گذار بدون هیچ معطلی در حوزه شهرداری پیش برود و این فرهنگ حمایت در بین کارکنان شهرداری نهادینه شود.

گویلی با اشاره به ورود برخی شهرداری‌های شهرهای موفق ایران به بخش درآمدهای خدمات نوین همچون تجارت دیتا تصریح کرد: ورود شهرداری به ارائه این خدمات، باعث رونق درآمد شهرداری و افزایش ملک شهروندان در طرح تفصیلی می‌شود.

سید انور رشیدی عضو شورای شهرسنندج نیز اظهار داشت: شهرداری با دید معاملاتی به مشتری نگاه نمی‌کند، یعنی شهردار با مصوبات نمی‌تواند اهدافی را پیش ببرد و باید با برگزاری جلسات متعدد با قوه قضائیه، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی بسترکافی برای پیشبرد اهداف فراهم شود.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای شهر سنندج نیز با بیان اینکه "تفکر و ایده" دو مقوله اساسی برای پیشرفت هر کاری است، اظهار داشت: باید در برنامه‌هایمان واقعیت‌ها را در نظر بگیریم و عمل‌گرا باشیم.

سید غریب سجادی با اشاره به بحران مالی موجود در شهرداری تصریح کرد: تا زمانیکه دلایل اصلی مشکلات، ریشه‌یابی نشود نمی‌توانیم به اهدف مورد نظر برسیم و یکی دیگر از اساسی‌ترین راهکارها برای شهرداری سنندج، خانه‌تکانی ذهنی حوزه مدیریت است.

سیف‌الله رضایی عضو دیگر شورای شهر سنندج با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه شهرسازی خاطر نشان کرد: در نایسر واحدهایی تجاری زیادی هستند که اگر به آنها مجوز داده شود، می‌تواند درآمد خوبی برای شهرداری داشته باشد.

وی با اشاره به راهکارهای افزایش درآمد گفت: در نایسر حدود 2 هزار واحد مسکونی در طرح تفصیلی است و اگر وارد طرح تفصیلی شود، می‌تواند برای شهرداری درآمدزا باشد و واگذاری کارهای خدماتی به شرکت‌های خصوصی نیز هزینه‌ها را به حداقل می‌رساند.

نایب‌رئیس شورای شهر سنندج نیز در پایان این جلسه تصریح کرد: زمانیکه بحث درآمد مطرح می‌شود باید برای حل مشکلات مالی تمام راهکارها بررسی شود و سازمان عمران، سیما و منظر شهری و بازیافت شهرداری نیز درآمدزایی ایجاد کنند.

مجید شاه‌اویسی با اشاره به اینکه 250 دکه در سطح شهر وجود دارد و برخی از آنها نیز دارای سرقفلی است، افزود: باید سازمان سیما و منظر شهری بستری فراهم کند که از این ظرفیت منبع درآمدی برای شهرداری ایجاد کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها