کد خبر: 225280
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۴:۳۹:۰۰
| |

امام جمعه تبریز مطرح کرد:

مسئولان به مطالبات به‌حق مردم درباره گرانی و بیکاری پاسخ دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وجود گرانی، بیکاری و مشکلات ارزی و اقتصادی در کشور، گفت: مطالبات مردمی در این زمینه به حق است و مسئولین باید جدی تر از گذشته به این مطالبات پاسخ دهند.

مسئولان به مطالبات به‌حق مردم درباره گرانی و بیکاری پاسخ دهند
کد خبر: 225280
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۴:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به اینکه آمریکا در هفته گذشته اعلام کرد که برخی از تحریم‌های گذشته علیه ایران را به حالت قبل بازمی‌گرداند، اظهار داشت: اعلام بازگشت تحریم‌ها با تبلیغات وسیعی از سوی آمریکا همراه بوده و این کشور تلاش دارد تا با عملیات روانی گسترده آثار این تحریم‌ها را در جامعه بسیار بزرگ نشان دهد.

وی افزود: اما در این دوره از تحریم‌ها دولت آمریکا تنها بوده و کشورها و متحدان غربی آن، این کشور را در این تحریم‌ها همراهی نمی‌کنند و حتی اتحادیه اروپا نیز با ارائه بسته پیشنهادی اعلام کرده است که از این تحریم‌ها حمایت نخواهد کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اعلام تحریم‌های آمریکا موجی از مخالفتها از طرف کشورهای دیگر را نیز در پی داشته است، گفت: این کشورها حاضر به همکاری و همراهی با آمریکا نیستند و از سوی دیگر مقامات چین که در یک جنگ تجاری گسترده با آمریکا قرار دارند به درخواست این کشور برای تحریم خرید نفت ایران پاسخ منفی داده است.

وی افزود: مقامات آمریکایی به دنبال فشار روانی برای ایجاد نگرانی و القای یاس و ناامیدی هستند ولی مردم بابصیرت ایران باید هوشیاری خود را حفظ کرده و در مقابل این توطئه، بار دیگر شیطان بزرگ را رسوا نمایند.

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به وجود گرانی، بیکاری و مشکلات ارزی و اقتصادی در کشور، گفت: مطالبات مردمی در این زمینه به حق است و مسئولین باید جدی تر از گذشته به این مطالبات پاسخ دهند اما قطعا راه حل برطرف شدن این مشکلات اغتشاشات خیابانی نیست و مسئولین اقتصادی جدی تر از گذشته برای رفع مشکلات و مبارزه با فساد تلاش کنند.

وی ادامه داد: در این دست جریان اعتراضات خیابانی دشمن موج سواری کرده و اغراض خود را دنبال می‌کند و در این رابطه مردم خصوصا ملت آذربایجان که تاکنون بصیرت خود را نشان داده اند، باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری فرارسیدن روز حمایت از صنایع کوچک به مشکلات موجود در این رابطه اشاره کرد و گفت: واردات کالاهای قاچاق مانند یک سد در مقابل کسب و کار بوده و مانع رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط است و اگر قصد رشد و توسعه صنایع کوچک و متوسط را داشته باشیم، راهی جز اجرای منویات حضرت امام خامنه ای در رابطه با اقتصاد مقاومتی نداریم.

وی بخشی از مشکلات واحدهای صنایع کوچک و متوسط را، بیمه، قراردادهای پیمانکاری، مالیات بر ارزش افزوده، واردات کالاهای خارجی و قاچاق کالا دانست و بر برطرف کردن آنها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار، خاطرنشان کرد: خبرنگار یک واژه و شخصیت حقیقی نیست بلکه یک راه و شخصیت حقوقی است و زبان خبرنگار گویای وجدان عمومی بشریت و روشنی بخش هر واقعیت است.

وی با اشاره به اول ذی حجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، یادآور شد: امیدواریم ازدواج ایشان الگویی برای جوانان باشد که به این نحو آسان و ساده ازدواج کنند و اکنون در جامعه شاهد افزایش تشریفات، مهریه‌ها و سخت گیری در امر ازدواج هستیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها