کد خبر: 224903
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

تراز آب دریای خزر 42 سانتی متر بیشتر می‌شود

​مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تا سه سال آینده تراز آب دریای خزر 42 سانتی متر افزایش می یابد.

تراز آب دریای خزر 42 سانتی متر بیشتر می‌شود
کد خبر: 224903
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قربانعلی محمدپور ​مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز در جلسه محیط زیست گیلان با اشاره به در پیش رو بودن روز دریای خزر گفت: به منظور بررسی روند فعلی نوسانات سطح آب دریای خزر، نشست تخصصی آمادگی برای کاهش اثرات و تبعات نامناسب ناشی از نوسانات تراز سطح آب دریای خزر برگزار شده است.

وی افزود: بر اساس گزارشات تهیه شده از سال 1357 تا سال 1374 افزایش تراز آب و پیشروی آن به میزان 2/5 متر بوده؛ از سال 1374 تا 1394 به میزان 130سانتی متر کاهش تراز آبی وجود داشته و در دو سال بعد از آن تقریبا متوقف شده است. مطالعات نشان می دهد تا سه سال آینده تراز آب دریای خزر 42 سانتی متر افزایش می یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: راهکارهای اجرایی و مدیریتی برای کاهش اثرات سوء ناشی از نوسانات سطح آب دریای خزر وجود دارد که در این نشست مطرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد که از جمله آن می توان به وضع و تدوین قوانین مناسب در مورد تعیین حد حریم و بستر دریا در دوره های نوسان، حد پیشروی و پسروی آب اشاره کرد.

وی افزود: علامت گذاری در خصوص پسروی یا پیشروی و اطلاع رسانی عمومی هم در این زمینه ضروری است. بازنگری در خصوص قانون اراضی مستحدث و ساحلی و ماده 63 برنامه چهارم توسعه، آیین نامه های اجرایی مربوطه و سایر قوانین مشابه که موجب کاهش خسارت ناشی از نوسانات ادواری خزر می‌شود، هم می‌تواند نتیجه مثبتی ارائه دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها