کد خبر: 224268
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

خانه تاریخی امیران اردستان در حال تخریب است

بنا به گزارشات محلی خانه تاریخی امیران در شهرستان اردستان که دوره زندیه ساخته شده به انباری تبدیل شده است.

خانه تاریخی امیران اردستان در حال تخریب است
کد خبر: 224268
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرستان اردستان دارای 69 اثر ملی است که 28 اثر آن را خانه‌های تاریخی تشکیل می‌دهند. همچنین دو بافت تاریخی و یک اثر ثبت جهانی در این شهرستان وجود دارد.

خانه تاریخی امیران اردستان از خانه‌های زندیه است که دست سرد تخریب بر سر آن سایه افکنده. این خانه تاریخی در محله راهمیان اردستان واقع شده و به ثبت ملی هم رسیده است.

وضعیت رنج آور این بنا نشان می‌دهد مالک اجازه مرمت آن را نمی‌دهد و اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان هم نمی‌تواند بدون اجازه مالک سرخود اقدام به مرمت و بازسازی این بنای تاریخی متعلق به دوره زندیه کند.

محمدرضا صدوقی رییس اداره میراث صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان به خبرنگار ایسنا گفت: خانه تاریخی امیران در سال 1384 در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خانه قدیمی و تاریخی امیران یکی از خانه‌های ثبتی شهرستان است افزود: با مالک خانه رایزنی‌هایی شده ولی مالک تمایلی به احیا خانه ندارد. به تازگی مبلغ 300 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای بازسازی و بهسازی این خانه تاریخی اختصاص گرفته که به دلیل موافقت نکردن مالک هنوز اقدامی نشده است.

رییس اداره میراث صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان تاکید کرد: متاسفانه بیشتر اماکن تاریخی و قدیمی در شهرستان اردستان درگیر موضوع مالکیت است و مالکان در بعضی اماکن با اداره میراث شهرستان همکاری لازم را ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها