کد خبر: 224106
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۵۷:۰۰
| |

استاندار گلستان:

جابه‌جایی پادگان ارتش در گرگان را پیگیری می‌کنیم

استاندار گلستان با اشاره به استقرار پادگان ارتش در شهر گرگان، گفت: امروز وجود چنین پادگان بزرگی در محدوده شهر مثبت و اثر گذار نیست. با کمک مدیریت شهری می توان مکانی جدید را برای استقرار این پادگان در نظر گرفت و از مکان پادگان در شهر نیز برای گردشگری و ایجاد فضای سبز استفاده کرد.

جابه‌جایی پادگان ارتش در گرگان را پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 224106
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سید مناف هاشمی استاندار گلستان در مراسم رونمایی از 20 دستگاه اتوبوس مدرن شهری در گرگان اظهار کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی، در میان مردم محبوبیت بیشتری نسبت به دستگاه‌های اجرایی دارند. تمام منابعی که در شهرداری‌ها هزینه می‌شود توسط مردم و با نظارت نمایندگان مردم و مشارکت بین دو طرف محقق می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در مدیریت شهری در کشورهای توسعه‌یافته، افزود: اگر مشارکت مردم را در توسعه شهر نادیده بگیریم، قطعاً موفق نخواهیم بود.

استاندار گلستان به برخی وظایف روزمره شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم با مشارکت مردم شهرها را سالم و پاک نگه داریم. شهروندان با تولید حجم زباله کمتر می توانند در این راستا اثرگذار باشند.

هاشمی به تلاش در جهت بازیافت زباله از مبداء و منازل تأکید و خاطرنشان کرد: این کار باید با فرهنگسازی و آموزش دنبال شود. از مدیران شهری گرگان می‌خواهم این اقدام را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه گفت: در شهر گرگان با وجود همه اقدامات عمرانی بزرگی که صورت گرفته، ترافیک در بخشی هایی از شهر مردم را آزرده می کند که در شان مردم گرگان نیست. بخشی از این مشکل با سامان دهی مسائل مدیریت شهری از جمله افزودن اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی برطرف خواهد شد و با افزودن اتوبوس‌های جدید، آلودگی شهر و ترافیک کمتر و در وقت مردم نیز صرفه جویی می شود.

حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه بافت‌های فرسوده

هاشمی یادآور شد: در طول مدیریت چهار ساله شورای شهر و مدیریت شهری جدید انتظار داریم اقدامات خوبی در حوزه بافت های فرسوده صورت گیرد. از همه کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه بافت های فرسوده هستند دعوت می کنیم به این حوزه وارد شوند. این کار تسهیلات خوبی در حوزه سرمایه گذاری محسوب شده و فرصت خوبی برای استفاده از منابع دولتی و بانکی در شهر است. همچنین شهر نیز در مقابله با زلزله و برخی حوادث دیگر ایمن می شود.

وی تاکید کرد: استان گلستان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و گرگان به عنوان مرکز استان نماد آن است. اگر گرگان خودش را الگو کند قطعا تمامی 31 شهر استان از آن بهره مند خواهند شد.لذا مردم در راستای مشارکت جهت داشتن شهری سالم و پاک، بازیافت زباله را از منازل خود انجام دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها