کد خبر: 224061
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۳:۲۶:۰۰
| |

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

وزش باد شدید در شمال سیستان وبلوچستان/ دریای عمان مواج است

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از فردا تا روز چهارشنبه در شمال استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

وزش باد شدید در شمال سیستان وبلوچستان/ دریای عمان مواج است
کد خبر: 224061
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی آسمان سیستان و بلوچستان طی سه روز آینده قسمتی ابری است و در نیمه جنوبی استان در ساعات بعد از ظهر شاهد رشد ابر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت شرایط برای رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق در ارتفاعات سیستان و بلوچستان مهیا است، افزود: از فردا تا روز چهارشنبه همراه با افزایش شدت وزش باد در شهرهای شمالی استان در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک موجب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد، گفت: در زمان طوفان در جاده های مواصلاتی استان به ویژه جاده «زاهدان - زابل»، «زاهدان- نهبندان»، «زابل- نهبندان»، «زاهدان- بم» و جاده «ایرانشهر-ریگان-بم» کاهش دید سبب کندی عبور و مرور و اختلال تردد می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از نظر دمایی نیز روند افزایشی دما امروز در سطح استان و فردا در نیمه جنوبی ادامه دارد اما از روز سه شنبه به تدریج شاهد روند کاهشی دما در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج پیش بینی می شود، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 19 و دلگان با حداکثر دمای 46 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها