کد خبر: 223097
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۳:۰۰
| |

سرپرست فرمانداری دزفول خبر داد:

تشکیل کمیته ویژه برخورد با دلالان در بازار دزفول

سرپرست فرمانداری دزفول از تشکیل کمیته ویژه برخورد با دلالان و گرانفروشان در بازار این شهرستان خبر داد.

تشکیل کمیته ویژه برخورد با دلالان در بازار دزفول
کد خبر: 223097
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری دزفول ظهر امروز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول اظهار کرد: افزایش افسار گسیخته قیمت ها در بازار، یک مشکل کشوری است که موجب اعتراض مردم در سراسر کشور شده است.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت ها در بازار دزفول نیز دیده می شود، افزود: در برخی مشاهده می‌شود که قیمت برخی اجناس یا کالاها در دزفول بالاتر از قیمت نرمال کشوری است که دلیل این امر ضعف دستگاه‌های متولی در نظارت و عدم برخورد کافی و بازدارنده نبودن میزان جریمه ها است به گونه ای که فرد گرانفروش پس از شناسایی و معرفی به تعزیرات جریمه ناچیز خود را پرداخت و مجدد اقدام به گرانفروشی یا کم فروشی می‌کند.

سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به بروز پدیده ممانعت فروشندگان از فروش کالای خود به ویژه در حوزه کالای خانه گفت: در نشست شورای تامین شهرستان مصوب شد که اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف دزفول به صورت شبانه روزی و با سرعت عمل بالا، بازار و متخلفان را رصد و شناسایی کنند.

عیسی زاده با تاکید براینکه تمام مسئولان ستاد تنظیم بازار دزفول موظف هستند با افزایش تلاش‌ها آرامش و ثبات را در بین بازار و مردم برقرار کنند، گفت: هر چند معضل افزایش قیمت‌ها عمدتا کشوری است اما متولیان در شهرستان دزفول باید با بررسی جوانب و افزایش نظارت و بازرسی ها این معضل را در شهرستان دزفول تا حد قابل قبولی کاهش دهند چرا که وظیفه ما تلاش در راستای تامین آرامش و رفاه مردم است.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین تخلفات و گرانفروشی ها در بازار میوه و تره بار دزفول رخ می دهد، عنوان کرد: نباید تمام فعالیت و بازرسی های ستاد تنظیم بازار دزفول و پرونده های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی محدود به برخورد با چند خرده فروش کوچک باشد چرا که مشکل اصلی بازار میوه و تره بار شهرستان وجود واسطه ها و دلالانی است که نرخ تعیین می کنند و گاه با انبار کردن محصولات مانع فروش آنها می شوند.

سرپرست فرمانداری دزفول اضافه کرد: شواهد و بررسی های متعدد ما نشان می دهد که قیمت گذاری در بازار میوه و تره بار دزفول براساس سیستم نظام مند و مطابق با عرضه و تقاضا نیست و تمام بازار توسط سودجویان و دلالان مدیریت و تمام زحمات کشاورزان نادیده گرفته می شود.


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها