کد خبر: 222577
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۶:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان :

آتش‌سوزی خانه تاریخی «دارویی‌ها» اطفا شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان از اطفای حریق در خانه تاریخی «دارویی‌ها» خبر داد.

آتش‌سوزی خانه تاریخی «دارویی‌ها» اطفا شد
کد خبر: 222577
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی قره‌قاشی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع حریق در خانه تاریخی دارویی‌ها، بلافاصله نیروها و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌سوزی در پشت‌بام این بنای تاریخی که در حال مرمت است، رخ داده بود که در مدت زمان کوتاهی مهار و خاموش شد. حضور نیروها در محل برای این است که از خاموشی کامل آتش و عدم سرایت آن به قسمت‌های دیگر اطمینان حاصل کنیم.

در همین باره قدیمی، مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز گفت: خانه تاریخی دارویی‌ها در حال مرمت بود که در قسمت پشت‌بام دچار حریق شد که بلافاصله مهار شده و خسارت چندانی هم به سقف این بنا وارد نشده است. خانه دارویی‌ها بنایی ازمجموعه بناهای بافت تاریخی گرگان است. این بنای تاریخی که در سال 1380 به ثبت ملی رسید توسط یکی از نهادهای انقلابی به شهرداری گرگان فروخته شد.

به گفته وی، این عمارت از 2 مجموعه خانه مسکونی، یکی خانه‌ای متعلق به دوره پهلوی اول در بخش شمالی و دیگری خانه‌‌ای قاجاری در ضلع جنوبی تشکیل شده‌است. ضلع شمالی خالی از سکنه است و به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها دستخوش تغییراتی ناهمگون با معماری اولیه بنا شده بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها