کد خبر: 222304
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

جایگاه آب در مساله ترانزیت از مزیت‌های شرق کشور

استاندار خراسان رضوی گفت: مساله ترانزیت یکی از مزیت‌های شرق کشور بوده و تحت تاثیر توسعه و حفظ ظرفیت‌های آبی ما است.

جایگاه آب در مساله ترانزیت از مزیت‌های شرق کشور
کد خبر: 222304
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی امروز در همایش ملی "چالش‌های آب در شرق کشور، نقش مردم و تدابیر حاکمیت" در مجتمع سپید، اظهار کرد: جایگاه آب در توسعه‌های انسانی و اقتصادی بسیار مهم است و حتی در مساله ترانزیت که یکی از مزیت‌های شرق کشور بوده تحت تاثیر توسعه و حفظ ظرفیت‌های آبی ما است.

وی ادامه داد: با توجه به رقابت‌های بسیار جدی که در مساله ترانزیت و مسیرهای شمال و جنوب و حتی شرق و غرب وجود دارد می‌توانیم استدلال کنیم که مسیر ترانزیتی شرق به دلیل ظرفیت طبیعی که دارد باید با حفظ ضرورت‌های آن این مسیر را همچنان حفظ کنیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم که نسبت به مدیریت‌ موضوع آب در استان صورت گرفته، افزود: در این رابطه می‌توان به تنظیم و تصویب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی اشاره کرد که برای موضوع منابع آب استان تا افق 1420 تهیه شده بود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در استان ما یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب اضافه برداشت داریم که در حال تلاش هستیم از این مقدار بکاهیم.

وی با بیان اینکه آزادسازی بستر کشف رود یکی از اقدامات خوبی بود که در این راستا صورت گرفته است، تصریح کرد: برای مدیریت تیم فوتبال کشور یک مدیریت واحد وجود دارد اما برای موضوعات ضروری مانند مساله آب زمانی که مدیریت واحد مطرح می‌شود متاسفانه مقاومت‌های منطقه‌ای به شدت در مقابل آن شکل می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی دوستان ما تلاش بسیاری انجام داده‌اند و در بررسی‌هایی که انجام دادیم، شاهد آن بودیم که پساب‌های تولید شده در بسیاری از شهرهای ما از میزان آبی که در پشت سدها جمع می‌شود بیشتر است.

رشیدیان بیان کرد: امروز مخازن آب زیرزمینی شرق کشور بالغ بر 1.4 میلیارد متر مکعب در سال است و در مقابل درصد برداشت از حجم آب‌های تجدید پذیر، بیش از ظرفیت و به میزان 120 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بازچرخانی آب نیز یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم، اضافه کرد: جلوگیری از هدر رفت آب نیز از دیگر اقدامات ما بوده که باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها