کد خبر: 222282
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۴:۲۴:۰۰
| |

هشدار به زائران عتبات و مسافران؛

مشاهده پشه ناقل بیماری زیکا و تب دنگی در کشور‌های ترکیه و عراق

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: زائران عتبات عالیات عراق و مسافران به کشور ترکیه مراقب انتقال بیماری زیکا و تب دنگی ناشی از نیش پشه باشند.

مشاهده پشه ناقل بیماری زیکا و تب دنگی در کشور‌های ترکیه و عراق
کد خبر: 222282
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۴:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشید بهشتی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان اینکه مواردی از بیماری زیکا و تب‌دنگی در کشورهای عراق و ترکیه مشاهده شده ، گفت: مسافرانی که به این کشورها سفر می‌کنند و یا مردمی که در ارتباط با مسافران و توریست‌ها هستند، باید مراقب سلامتی خود نسبت به این بیماری باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه پشه ناقل این بیماری در بصره عراق و ترکیه مشاهده شده ، تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در مناطق مرزی گزارش نشده ولی احتمال انتقال این بیماری وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر گفت: انتقال بیماری ناشی از نیش پشه زیکا علاوه بر بروز اختلالات شدید عصبی در نوزادان می تواند در زنان باردار مشکلاتی در رشد جنین ایجاد کند.

بهشتی افزود: مادر آلوده به این ویروس می تواند ویروس رااز طریق جفت یا در هنگام زایمان به جنین خود منتقل کند.

وی تب، بثورات جلدی، ورم ملتحمه (چشم قرمز) و درد مفاصل را از علائم بارز این بیماری بیان کرد و گفت: سردرد، استفراغ، درد عضلانی و درد پشت چشم از دیگر علایم این بیماری است.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر به بیماری تب دنگی هم اشاره کرد و افزود: عامل تب دانگ نوعی ویروس است که از طریق پشه ای خاص به انسان منتقل می شود این بیماری در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

بهشتی گفت: ابتلا به این ویروس طی دوران بارداری عوارض جبران ناپذیری را برای مادر و جنین دارد و باعث مرگ جنین و زایمان زودرس می شود.

وی ، تب بالا ، سردرد شدید از علایم بارز بیماری دنگی عنوان کرد و افزود: درد شدید پشت چشم ها ، درد مفاصل و عضلات ، ضایعات پوستی و خونریزی لثه ها از جمله علائم شایع بیماری تب دنگی است.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر با بیان اینکه تا این لحظه، هیچ درمان اختصاصی برای ویروس Zika در دسترس نیست، گفت: استفاده از اسپری‌ها و لوسیون‌های مخصوص دفع حشرات برای ممانعت از گزش حشرات از بهترین راه های پیشگیری از بروز این بیماری‌ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها