کد خبر: 222058
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

امام جمعه عسلویه:

گرانی در عسلویه مهار شود/ بی‌توجهی به اشتغال جوانان پذیرفتی نیست

امام جمعه عسلویه بر لزوم مهار گرانی افسارگسیخته در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بی‌توجهی مسئولان منطقه ویژه پارس به اشتغال جوانان عسلویه پذیرفتی نیست.

گرانی در عسلویه مهار شود/ بی‌توجهی به اشتغال جوانان پذیرفتی نیست
کد خبر: 222058
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید علی هاشمی‌نژاد امام جمعه عسلویه در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: خداوند نعمت‌های زیادی در اختیار ما قرار داده که باید قدردان نعمت های الهی باشیم. حضرت علی (ع) در این زمینه فرمودند برای خداوند در هر نعمتی حقی است و اگر حق نعمت ادا شود، خداوند نعمتش را زیاد می‌کند و اگر حق ادا نشود نعمت ضایع می شود. از اعضای بدنمان مثل دست و زبان و چشم و ... که نعمت خداوند هستند باید درست استفاده کنیم.

وی افزود: انسان با دست خود نعمت‌ها را از بین می‌برد؛ کفران نعمت می‌کند و اسراف‌هایی صورت می‌گیرد که از این اسراف‌ها بپرهیزیم. خدا این نعمت‌ها را از ما می‌گیرد. خودمان با دست خودمان این نعمت‌ها را ضایع نکنیم. نعمت بزرگ جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قدر بدانیم و نگذاریم تاریخ تکرار شود.

آمریکایی‌ها مظهر نقض حقوق بشر است

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار سفرا و دست اندرکاران وزارت خارجه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال بازگشت جایگاه خود در ایران قبل از انقلاب هستند و می‌خواهند فرمان بدهند و ما اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: آنها می‌خواهند پوسته نظام باشد و حاکمیت اسلامی نباشد. آمریکایی‌ها مظهر نقض حقوق بشر و دیکتاتوری هستند ولی با وقاهت ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند. اگر با فردی که هزاران هتاکی کرده و به کیان مسلمانان تجاوز کرده برخورد شود می‌گویند نقض حقوق بشر شده و چقدر بی‌شرمانه ایران را متهم می‌کنند.

هاشمی‌نژاد به سخنان کوبنده و قاطع سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: ایشان کوبنده به ترامپ پاسخ دادند، خدا امثال حاج قاسم را حفظ کند، امثال ایشان و همرزمانشان درکشور کم نیستند. چه زیبا گفتند شان رئیس جمهور نیست که جواب تو را بدهد.

امام جمعه عسلویه به موضوع کنترل بازار اشاره کرد و گفت: فرماندار عسلویه به مسئولین مربوطه دستور اکید بدهید بازار را کنترل کنند. طبق گزارشات برخی اجناس در بازار عسلویه از سایر شهرها گران‌تر است؛ مثلا مرغ گرم در عسلویه 11 هزارتومان و در سایر شهر 9 هزار تومان است. دستگاه‌های نظارتی درست انجام وظیفه کنند و جلوی این افسار گسیختگی را بگیرند.

لزوم رفع مشکل اشتغال جوانان بیکار عسلویه

وی بر لزوم بهبود وضعیت اشتغال نیز تاکید کرد و افزود: به مدیران شرکت‌ها به خصوص مدیرعامل منطقه ویژه می‌گویم قدم های موثری برای اشتغال بردارید. این مقوله پیچیده نیست چرا آن را پیچیده کرده‌اید؟ مسئله اشتغال چند ده نفر حل کنید.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: هفته قبل گفتم از صبر مردم سوء استفاده نکنید، اولویت با این شهرستان و استان است. خلاف انصاف و شرافت است که به این مردم توجه نکنید؛ ما نصیحت می‌کنیم و تذکر می‌دهیم این کارها را کنار بگذارید، این بی‌حرمتی به مردم شهرستان است.

هاشمی نژاد با تبریک پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از انقلاب اسلامی به فرمان امام و به امامت آیت الله طالقانی افزود: آیت‌الله طالقانی مرد زحمت کشی برای به ثمر نشستن این انقلاب بود و امام (ره) درباره ایشان فرمود زبانش چون شمشیر مالک اشتر و ابوذر زمان است.

وی اظهار داشت: نهاد نماز جمعه دارای برکات زیادی برای کشور بوده و در این شهرستان نیز برکاتی برای مردم داشته است. نهاد نماز جمعه در خدمت مردم و برای مردم اعم از شیعه و سنی و همه اهالی شهرستان است و مختص گروه یا قشر خاصی نیست و برای اجرای امر ولایت است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها