کد خبر: 221695
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد:

زنان آسیب‌دیده به خانه‌های امن مراجعه کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: زنان آسیب‌دیده تا زمان بهبود شرایط در خانه امن می‌مانند.

زنان آسیب‌دیده به خانه‌های امن مراجعه کنند
کد خبر: 221695
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمدی‌ قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در همایش دختران، حمایت‌های روانی - اجتماعی، توسعه پایدار با اشاره به این‌که 7000 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار کرد: معاونت اجتماعی بهزیستی در راستای قادرسازی افراد و گروه‌هایی فعالیت می‌کند که بنا به دلایل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و فرهنگی از زندگی باز مانده‌اند.

این مسئول ادامه داد: توسعه خدمات بیمه‌ای، افزایش کیفیت ارائه خدمات، تقویت و توسعه فرهنگ فرزندخواندگی و تقویت حضور افراد تحت پوشش در برنامه‌های علمی و فرهنگی، از جمله اقدامات شاخص این معاونت است. در حال حاضر نیز 5000 پرونده در این معاونت ثبت شده است که 5265 فقره از آن مربوط به زنان سرپرست خانواده و 2415 فقره نیز مربوط به خانواده‌هایی که مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که مرکز اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب فعالیت می‌کند، امسال تاکنون 9546 نفر مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. این در حالی است که متاسفانه دختران نیازمند حمایت اجتماعی از حمایت خانوادگی موثر برخوردار نیستند و به خاطر عدم توان اجتماعی در معرض خطر قرار دارند. از این‌رو ضروری است که زنان و دختران خشونت‌دیده و یا در معرض خشونتی که مورد آزار بوده‌اند، به خانه امن مراجعه کنند.

محمدی‌قیداری با تاکید بر این‌که مداخله در مشکل و توانمندسازی زنان و دختران برای مقابله با مسائل فردی و اجتماعی از جمله اقدامات شاخص خانه امن است، تصریح کرد: زنانی که به هر دلیلی از جمله نزاع و خشونت خانگی طرد می‌شوند و یا چاره‌ای جز ترک منزل ندارند، می‌توانند با شماره تلفن 123 تماس بگیرند و در مراکزی با عنوان خانه امن اسکان داده شوند؛ در واقع سامانه اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی فعال است و در راستای بهبود روابط خانوادگی و پناه‌ دادن به کسانی که در معرض مخاطرات هستند، فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بهزیستی برای رفع مشکل مداخله می‌کند و این زنان نیز می‌توانند تا زمان بهبودی کامل از وضعیت نابسامان خانه‌هایشان دور باشند؛ در واقع در خانه‌های امن، آموزش‌هایی مبنی بر تحکیم بنیان خانواده، مهارت‌های زندگی، کنترل خشم به مراجعه‌کننده‌ها ارائه می‌شود و زوجین در صورت نیاز می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها