کد خبر: 221471
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۷:۲۹:۰۰
| |

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان خبر داد:

کشف زمین‌خواری 5 میلیارد و 570 میلیون ریالی در گنبدکاووس

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف زمین‌خواری به ارزش بیش از 5 میلیارد و 570 میلیون ریال توسط ماموران پلیس آگاهی گنبدکاووس خبر داد.

کشف زمین‌خواری 5 میلیارد و 570 میلیون ریالی در گنبدکاووس
کد خبر: 221471
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۷:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ مسعود فروزان جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان در برخورد با پدیده زمین خواری را یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس آگاهی اعلام و اظهار داشت: عزم پلیس برخورد قاطع با زمین خواران و برگرداندن عرصه اراضی ملی به منابع طبیعی است.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضائی و اراده مصمم دو دستگاه در راستای برخورد با متصرفان اراضی ملی، تصریح کرد: پرونده‌های متعددی در حوزه زمین‌خواری در پلیس آگاهی تشکیل و برخورد مناسبی با زمین‌خواران صورت گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه های متولی در این حوزه نیز ورود پیدا کرده و با فرهنگ سازی زمینه حفظ و حراست از عرصه منابع طبیعی را فراهم کنند.

وی از کشف یک فقره زمین‌خواری در حوزه استحفاظی شهرستان گنبد خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان گنبد کاووس با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی، فردی که اقدام به تصرف غیرمجاز بیش از 22 هزار متر مربع از اراضی ملی را کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ فروزان ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته و استفاده از نقشه های هوایی مشخص شد اراضی مورد نظر از عرصه منابع ملی بوده و متهم هیچ‌گونه سند و مدرکی مبنی بر مالکیت این اراضی را نداشته است.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به دستگیری متهم و ارجاع پرونده به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این مقدار از اراضی ملی تصرف شده را بیش از 5 میلیارد و 570 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس هیچگاه اجازه دسترسی غیرمجاز به عرصه اراضی ملی را به افراد فرصت طلب نخواهد داد از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وقوع هرگونه زمین‌خواری مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها