کد خبر: 219602
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۲۴:۰۰
| |

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها اعلام کرد:

هیچ مجوز قطع درخت در جنگل‌های شمال صادر نشده است

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در شمال گفت: تاکنون هیچ مجوز قطع درخت در جنگل های شمال برای اجرای پروژه های عمرانی و غیره صادر نشده است.

هیچ مجوز قطع درخت در جنگل‌های شمال صادر نشده است
کد خبر: 219602
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری درباره تعدیل نیرو در قالب طرح تنفس جنگل با بیان اینکه تامین اعتبار لازم صورت گرفته است گفت: اعتبار حفاظت از منابع طبیعی کشور 57 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: طبق محاسبات امور جنگل و پیگیری های ریاست سازمان، اعتبار حفاظت از منابع طبیعی به 77 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است و حفاظت فیزیکی و فعالیت های اجتناب ناپذیر داخل عرصه های جنگلی اولویت تخصیص این اعتبار است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها همچنین درباره طرح های سدسازی و قطع درختان برای اجرای پروژه ها در شمال کشور اظهار داشت: در طرح تنفس جنگل 80 درصد کارکردهای غیرچوبی و غیربازاری از طبیعت برای ما مهم است و پوشش گیاهی کشور را باید حفظ کنیم و به فکر احیای و توسعه باشیم.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مجوزی برای هیچ پروژه سد سازی و قطع درخت صادر نشده و این مجوز باید از سوی معاونت جنگل صادر شود.

نوبخت تصریح کرد: پس از خاتمه قراردادهای طرح های جنگلی، هیچ درخت سرپا در عرصه های شمال قطع نمی شود و باید به فکر مدیریت عرصه های جنگلی با محوریت پایداری جنگل ها باشیم.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ادامه داد: پروسه قطع درخت در پروژه های عمرانی اینگونه است که مطالعات لازم از سیکل های متفاوت خواهد گذشت و کمیته فنی باید این طرح را مطالعه کنند و در صورت پاسخ مثبت کمیته فنی، طرح در حوزه معاونت جنگل بررسی خواهد شد و در نهایت تیمی از اداره کل، معاونت جنگل و شورای عالی جنگل بازدیدهای لازم را از طرح مدنظر انجام خواهند داد.

وی درباره ساخت تله کابین المستان در منطقه جنگلی هراز یادآور شد: تاکنون توافقی و مجوزی برای ساخت تله کابین در منطقه هراز آمل صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حقوق انتفاعی مردمان شمال باید رعایت شود گفت: در پروژه هایی نظیر گاز و آب باید راهکارهایی اتخاذ شود تا با حداقل خسارت به طبیعت این طرح ها اجرا شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها تصریح کرد: در سال 96 هیچ مجوز قطعی برای طرح های جنگلداری صادر نشده است ولی در سال 95 و اوایل 96 در قالب طرح های جنگلداری برای 500 هزار متر مکعب و 200 هزار مترمکعب قطع درختان در مستثنیات صادر شده بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها