کد خبر: 219228
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۰۸:۰۰
| |

رئیس سازمان چای کشور مطرح کرد:

پایان برداشت چین دوم برگ سبز چای ‌از باغات شمال

رئیس سازمان چای کشور گفت:‌ برداشت مرحله دوم برگ‌چینی از باغات چای استان‌های گیلان و مازندران با خرید 73 هزار تن برگ سبز از چایکاران شمالی به پایان رسید.

پایان برداشت چین دوم برگ سبز چای ‌از باغات شمال
کد خبر: 219228
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۷:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت:‌ مرحله دوم برداشت چای از باغات دو استان ‌گیلان و مازندران به پایان رسید و بر این اساس حدود 73 هزار تن برگ سبز درجه یک و درجه دو توسط چایکاران شمالی به کارخانجات چایسازی تحویل داده شد.

رئیس سازمان چای کشور میزان برگ سبز درجه یک و درجه دو تحویل داده شده را برشمرد و عنوان کرد: در مجموع تا تاریخ 22 تیرماه 73 هزار تن برگ سبز چای توسط چایکاران شمالی برداشت شد که 36 هزار تن آن درجه یک و حدود 37 هزار تن آن نیز درجه دوم است.

جهانساز به ارزش ریالی این مقدار از برگ سبز چای برداشت شده اشاره کرد و افزود:‌ 156 میلیارد تومان ارزش ریالی کل برگ سبز چای تحویل داده شده به کارخانجات است که می‌بایست بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده بهای آن به چایکاران پرداخت شود.

وی از کاهش 6 درصدی برداشت برگ سبز چای از باغات شمال خبر داد و‌ تصریح کرد:‌ در حال حاضر با توجه به کاهش برگ سبز از مجموع 151 کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران تعداد 33 واحد فعال بوده و آماده دریافت محصول کشاورزان هستند.

رئیس سازمان چای کشور استحصال چای خشک در کارخانجات شمال را 16 هزار و 581 تن اعلام کرد و گفت:‌ امیدواریم امسال با توجه به تمهیدات ویژه‌ای که اندیشیده شده چای خشک خوب و با کیفیتی توسط کارخانجات چایسازی تولید و به بازار عرضه شود.

جهانساز مجموع قدرالسهم پرداختی کارخانجات به چایکاران را برشمرد و عنوان کرد:‌ بر اساس قوانین 65 میلیارد و 800 میلیون تومان مجموع قدرالسهم کارخانجات چایسازی می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر منابع آن تأمین و بهای آن به چایکاران پرداخت شود.

وی با بیان این خبر که تاکنون در مجموع حدود 99 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان به حساب آنان واریز شده است بیان داشت:‌ بر این اساس قدرالسهم پرداختی توسط دولت حدود 68 میلیارد تومان و قدرالسهم پرداختی توسط کارخانجات نیز 31 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور میانگین پرداختی به چایکاران را حدود 64 درصد ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ تا این تاریخ کارخانجات با توجه به جمع مبالغ پرداختی حدود 47 درصد از قدرالسهم خود و دولت نیز 76 درصد قدرالسهم خود را به حساب چایکاران شمالی واریز کرده‌اند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها