کد خبر: 218674
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان:

67 لیتر بر ثانیه پساب از شبکه‌های فاضلاب سمنان هدر می‌رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بابیان اینکه تنها 33 لیتر آب بر ثانیه بازچرخانی می‌شود، گفت: 67 لیتر بر ثانیه پساب آب سمنان از شبکه‌های فاضلاب هدر می‌رود.

67 لیتر بر ثانیه پساب از شبکه‌های فاضلاب سمنان هدر می‌رود
کد خبر: 218674
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بعدازظهر چهارشنبه در پنجمین نشست شورای حفاظت آب استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری بابیان اینکه 67 لیتر بر ثانیه پساب آب سمنان از شبکه‌های فاضلاب هدر می‌رود، ابراز داشت: در شرایطی که کشورهای توسعه‌یافته می‌کوشند تا از آب بهینه استفاده کنند در ایران تنها 33 لیتر بر ثانیه بازچرخانی می‌شود.

وی بابیان اینکه در هیچ صنعتی در جهان نمی‌توان استفاده از آب شرب در تولیدات را مشاهده کرد، افزود: استفاده از آب خاکستری سال‌ها در همه کشورهای دنیا مرسوم شده است که با توجه به محدودیت‌های منابع آب موجود ما نیز باید به سمت استفاده از پساب آب در بخش صنعت استان گام برداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بابیان اینکه آب مصرفی را می‌توان دوباره در بخش صنعت، فضای سبز و کشاورزی مورداستفاده قرارداد، ابراز داشت: وضعیت بازچرخانی آب در شهرک‌های صنعتی استان باید موردبررسی واقع شود تا بتوان بر اساس میزان برآورد آب مصرفی در خصوص استفاده از پساب آب در تولیدات راه‌کار مناسب ارائه کرد.

حیدریان بابیان اینکه برنامه عملیاتی در خصوص قرق چاه‌های شرب برای تأمین آب موردنیاز مردم انجام می‌شود، تصریح کرد: میزان تبخیر آب در استخرهای کشاورزی بسیار بالا است و این مهم می‌طلبد تا کنترل و برنامه‌ریزی برای طراحی استخرهای مناسب و اجرای سند بهره‌وری آب استان در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه فعالیت برخی صنایع باعث شوری و آلودگی آب شرب سمنان شده است، افزود: آبخوان دشت سمنان در محدوده شهرک صنعتی و پارک سوکان به سمت شوری و آلودگی پیش روی داد که سرمنشأ آن فعالیت برخی صنایع در منطقه است که باید اقدامات لازم در راستای جلوگیری از مخاطرات از دست دادن منابع آب شرب در اسرع وقت انجام شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها