کد خبر: 218652
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

وضعیت هوا در شمال سیستان و بلوچستان بحرانی است

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود 8 برابر حد مجاز رسیده است.

وضعیت هوا در شمال سیستان و بلوچستان بحرانی است
کد خبر: 218652
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود 8 برابر حد مجاز رسیده که دو برابر شرایط بحران است.

وی افزود: حد مجاز و استاندارد غلظت ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است که در ساعت 10:30 صبح امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل 1162 میکروگرم بر مترمکعب و شعاع دید افقی(بیشترین فاصله‌ای که با چشم غیر مسلح اشیاء قابل رویت هستند) 3000 متر گزارش شده است.

ملاشاهی گفت: حداکثر سرعت وزش طوفان در زابل 97 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید شهرستان زهک 2000 متر گزارش شده است. همچنین شعاع دید در زاهدان و نصرت آباد به ترتیب 5000 متر و 2500 متر همراه با گرد و غبار گسترده گزارش شده است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی کلی وضع جوی استان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد با توجه به الگوی نقشه‌ها، وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در شهرهای شمالی استان تا پایان هفته تداوم خواهد داشت به طوری که از امروز تا اواسط وقت فردا از شدت بیشتری برخوردار است.

ملاشاهی اضافه کرد: طی این مدت در زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نوار غربی استان علاوه بر افزایش غلظت غبار، باد و گرد و خاک را با شدت کمتر خواهیم داشت. بعد از ظهر شرایط برای رشد ابر در جنوب شرق استان فراهم است و احتمال بارش‌های رگباری و پراکنده نیز در ارتفاعات جنوبی استان وجود دارد.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از نظر دمایی به جز نواحی جنوبی‌تر و سواحل فردا پنجشنبه به طور موقتی شاهد کاهش دما در سایر نقاط استان خواهیم بود و دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها