کد خبر: 217589
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

امام جمعه زاهدان:

مسؤولین ریخت پاش زیادی را کم کنند و قدر بیت المال را بدانند

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه دولت در عرصه اقتصادی ناکارآمد بوده است، گفت: راهبرد کلان آمریکا افزایش فشار اقتصادی بر ایران است.

مسؤولین  ریخت پاش زیادی را کم کنند و قدر بیت المال را بدانند
کد خبر: 217589
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن تسلیت فرا رسیدن روز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) سر منشا خیرات و برکات فراوانی بودند.

وی افزود: امام در زمان حیات نورانی‌اش به نوعی از فرصت استفاده کرد به کار فرهنگی پرداخت چهار هزار شاگرد تربیت کردند که هر کدام استاد کل شدند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کانون‌های علوم اسلامی دانشگاه منتسب به امام جعفرصادق (ع) است.

سلیمانی گفت: در مکتب امام جعفرصادق(ع) پیشوایان چهارگانه اهل سنت به صورت مستقیم و غیرمستقیم حضور داشتند و درک مطلب کردند.

وی گفت: جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بعد از برجام وارد مرحله جدیدی شده است، جنگ اقتصادی علیه ایران جزو سوژه‌های مهم امنیت ملی آمریکا محسوب می شود و در اسناد آنها آمده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود از عربستان و اتحادیه عرب استفاده کردند و آنها را با خود همسو کردند، راهبرد کلان آمریکا افزایش فشار اقتصادی بر ایران با استفاده از تحریم تهدید است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در جنگ نظامی دچار یاس شده‌اند اما جنگ روانی را آغاز کرده اند، در این میان مقام معظم رهبری راهبردهایی را تعیین کردند و آن این است که باور به حل مشکلات اقتصادی با تیکه بر ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم و بی اعتمادی به کشورهای غربی را تقویت کنیم.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: وزارت خارجه باید با تمام وجود در مذاکرات توجه ویژه به منافع ملی داشته باشند، دولت مردان باید سرعت و دقت کار را مورد توجه قرار دهند زیرا عرصه اقتصادی شبیه جنگ نظامی است و فرصت آزمون خطا نداریم.

وی افزود: مقابله با فشارهای روانی دشمن از دیگر مباحث مهم است، خانواده هایی هستند که فرزندان تحصیل‌کرده بیکار و در آستانه ازدواج در خانه دارند، فشار بر مردم است و دشمن دارد از این فشار استفاده می‌کنند.

سلیمانی تاکید کرد: همدلی و همفکری مردم و مسوولان موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود و تقویت شود، مسؤولین تافته جدا بافته نیستند و جزئی از مردم هستند همدلی گفتار درمانی نیست و به عمل نیاز دارد.

وی اضافه کرد: مسؤولین ریخت پاش زیادی را کم کنند و قدر بیت المال را بدانند، تعامل مسؤولان با مردم از طریق اطلاع رسانی صادقانه و ندادن وعده‌های واهی به مردم و نگفتن حرف های بی سرانجام به مردم در اولویت باشد.

وی با اشاره به لزوم امید آفرینی و ایجاد چشم انداز مثبت در کشور، گفت: دشمن تلاش دارد دل مردم را خالی کند و آینده کشور را نابود شده معرفی کند که لازم است مردم و مسؤولان در این زمینه هوشیار باشند.

منبع:فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها