کد خبر: 216671
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۳:۳۴:۰۰
| |

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدخبر داد: 

101 نفر در لوداب بویراحمد راهی بیمارستان شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آلوده بودن یکی از مخازن دخیره آب روستاهای بخش لوداب بویراحمد 101 نفر را راهی مراکز درمانی کرد.

101 نفر در لوداب بویراحمد راهی بیمارستان شدند
کد خبر: 216671
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آلوده بودن یکی از مخازن دخیره آب روستاهای بخش لوداب بویراحمد 101 نفر را راهی مراکز درمانی کرد.


وی افزود: به همت تیم سلامت مرکز بهداشتی درمانی لوداب و دانشگاه علوم پزشکی استان طغیان بیماری روده‌ای بخش لوداب شهرستان بویراحمد کنترل شد.

اوعنوان کرد: به دلیل آلودگی یکی از مخازن آب در بخش لوداب شاهد فراوانی عفونت‌های دستگاه گوارش به صورت اسهال و استفراغ بودیم که تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان با تدبیر و اقدامات لازم توانست این بیماری را کنترل کند.

ایلامی افزود: تیم سلامت مرکز لوداب شامل کارشناس ارشد بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کاردان‌های بهداشت خانواده و مامایی با طغیان این بیماری شروع به فعالیت کرده و با کمک تیم سلامت دانشگاه موفق به کنترل بیماری شدند.

وی حفظ سلامت و بازگرداندن سلامتی افراد بیمار را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: به دلیل آلودگی مخزن آب و طغیان بیماری در این منطقه تیم سلامت استان همراه با متخصصان عفونی و همچنین پزشکان مربوطه به منطقه اعزام، نمونه‌های علمی انجام و برای انجام آزماش‌های فوق تخصصی تعدادی از نمونه‌ها نیز به تهران ارسال شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یا سوج با اشاره به اینکه با اعلام نتایج نمونه‌های آزمایش شده، نوع میکروب مشخص و بلافاصله تیم درمانی اقدامات درمانی لازم را آغاز و تاکنون تا حدود زیادی این بیماری کنترل شد، ادامه داد: 101 نفر از مردم منطقه دچار این بیماری شدند که خوشبختانه هم اکنون عامل بیماری شناخته شده و تحت کنترل است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها