کد خبر: 216658
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

دادستان ماهشهر خبر داد:

کودکان آزاردیده در اختیار قیم موقت خود هستند

دادستان شهرستان بندرماهشهر گفت: کودکان با نظارت بهزیستی شهرستان در اختیار قیم موقت آنان (عموی اطفال) هستند و به هیچ وجه تحویل پدرشان داده نشده اند.

کودکان آزاردیده در اختیار قیم موقت خود هستند
کد خبر: 216658
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی محمدی دادستان ماهشهر گفت: علیرغم اظهارات افرادی که هیچ اطلاعی از روند رسیدگی پرونده ندارند، کودکان آزار دیده تحویل پدرشان داده نشده‌اند و بهزیستی و دادگاه در جریان کامل زندگی کودکان و وضعیت روحی و روانی آن‌ها است.

وی افزود: کودکان با نظارت بهزیستی شهرستان در اختیار قیم موقت آنان (عموی اطفال) هستند و به هیچ وجه تحویل پدرشان داده نشده اند.

دادستان شهرستان بندرماهشهر با تاکید بر نحوه رسیدگی به این پرونده بیان کرد: اگر صلاحیت پدر کودکان برای سرپرستی آنان به تشخیص دادگاه رد شود کودکان به بهزیستی و یا فرد صالح دیگری که دادگاه تشخیص دهد، جهت سرپرستی تحویل داده خواهند شد.

وی با اشاره به ابراز پشیمانی پدر کودکان آزار دیده گفت: طبق قانون حتی اگر پدر کودکان آزار دیده رفتار خود را اصلاح کند و این تغییر رفتار مورد تایید کارشناسان مربوطه قرار گیرد، به تشخیص دادگاه امکان دارد با نظارت بهزیستی و مدعی العموم تا رسیدن به سن بلوغ تحت سرپرستی پدر خود قرار داده شوند که البته تا کنون به چنین نتیجه‌ای نرسیده ایم.

محمدی با اشاره به آزادی پدر کودکان و نامادری آنان خاطرنشان کرد: پدر کودکان آزار دیده با کفالت برادر خود که یکی از شمات پرونده بود و نامادری با تودیع وثیقه توسط یکی از بستگان آنان آزاد شده است.

همچنین این مقام قضایی در پایان عنوان کرد: به خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه توصیه می‌کنم به اطلاعات و اخبار کذبی که برخی افراد، بدون اطلاع از روند قانونی و بدون تایید مراجع قانونی در این خصوص انتشار می‌دهند و بعضا به نظر می‌رسد به قصد شهرت خود و به قیمت تحت الشعاع قرار گرفتن آبروی خانوادگی اطفال و والدین آنان انتشار می‌دهند توجه نکنند چرا که در صورت ارتکاب انتشار اخبار کذب و دور از واقعیت و وقوع جرم به نحو مقتضی برخورد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها