خسارت 5 میلیارد ریالی به کشاورزان عنبرآبادی

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: آتش سوزی دو روز متوالی در روستا‌های حوزه امجز عنبرآباد باعث شد بیش از یک نیم هکتار از باغات مرکبات بطور صدرصد از بین برود وبیش از 5 میلیارد ریال به کشاورزان خسارت وارد شد.

خسارت 5 میلیارد ریالی به کشاورزان عنبرآبادی
کد خبر: 195939
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد بیان کرد: متاسفانه طی دو روز گذشته در روستا‌های آسیاب علی خان وپشته نخودی حوزه امجز عنبرآباد دو مورد آتش سوزی اتفاق افتاده است.

وی افزود: در اثر این آتش سوزی بیش از یک و نیم هکتار از باغات مرکبات دچار حریق شد و بطور صد درصد از بین رفت وبیش از 5 میلیارد ریال به 6 کشاورز خسارت وارد کرد.

طاهری اظهار کرد: خسارت وارده برآورد شده وبه ستاد بحران استان ارسال می شود.

طاهری بیان کرد:علت حادثه در دست بررسی است، اما احتمال می دهیم که عوامل انسانی موثر باشد ویکی از عواملی که باعث آتش سوزی در مناطق عنبرآباد می شود بحث خشکسالی است.

وی اظهارداشت: متاسفانه کشاورزان با پدیده شوم خشکسالی گریبان گیر هستند وآب‌های سطحی مخصوصا در مناطق کوهپایه و کوهستانی حوزه جبالبارز جنوبی و دهستان امجز بشدت افت کرده وکشاورزان برای انتقال آب واقعا با مشکل روبرو هستند.

طاهری افزود: بر اساس برآورد ما حدود 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که برای خرید لوله و لوازم بتوانیم آب‌های سطحی را تا مزارع انتقال بدیم.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآبادگفت: کاهش آبی که در منطقه شاهد هستیم به روش سنتی با این گرمای هوا نتقال آب امکان ندارد.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها