کد خبر: 195831
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۸:۳۴:۰۰
| |

رئیس دادگستری کازرون خبر داد:

رسیدگی به پرونده 16 نفر از شرکت‌کنندگان در حوادث کازرون

رئیس دادگستری شهرستان کازرون گفت: پرونده 16 نفر از شرکت کنندگان در حوادث این شهرستان در حال رسیدگی است.

رسیدگی به پرونده 16 نفر از شرکت‌کنندگان در حوادث کازرون
کد خبر: 195831
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید ابراهیم موسوی رئیس دادگستری شهرستان کازرون در رابطه با حوادث اردیبهشت 97 شهرستان کازرون ازدستگیری 170 نفر خبر داد.


وی با بیان اینکه از این تعداد 154 نفر با اخذ تامین آزاد شدند، ادامه داد: پرونده 16 نفر مابقی هم اینک در دست رسیدگی است.

رئیس دادگستری شهرستان کازرون با بیان اینکه 3 نفر در این حوادث فوت شدند، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ خانواده‌ای نیست که از وضعیت فرزندش بی اطلاع باشد.

تفکیک 2 بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار که از سال 96 مطرح شد، اعتراض‌ها و تجمع‌هایی را در این شهرستان به همراه داشت و این اعتراض‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه امسال شدت گرفت و منجر به فوت 3 نفر و دستگیری 170 نفر شد.

رئیس دادگستری شهرستان کازرون در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت قانونی زندان این شهرستان 300 نفر است، افزود: هم اکنون تعداد زندانیان این شهرستان حدود 3 برابر ظرفیت این مکان است.

موسوی اضافه کرد: با موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان، 80 نفر از زندانیان این شهرستان به مناسبت ایام نوروز و عید فطر 97 مشمول عفو و یا کاهش مجازات شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد 21 نفر از زندان آزاد شدند و 59 نفر مجازات آن‌ها کم شد.

رئیس دادگستری شهرستان کازرون با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان امسال نیز 252 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد مشمول مرخصی از زندان شدند، ادامه داد: از این تعداد 34 نفر با جلب رضایت شاکیان آزاد شدند.

موسوی، با اشاره به اینکه پارسال تعداد کل پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان 31 هزار و 379 فقره بوده است، افزود: این تعداد در مقایسه با سال 95 شمار پرونده‌ها 75 مورد کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها