کد خبر: 195402
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خبر داد:

شناسایی 1842 انشعاب غیرمجاز آب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: طی سال گذشته هزار و 842 انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد هزار و 306 انشعاب به مجاز تبدیل شد.

شناسایی 1842 انشعاب غیرمجاز آب در زنجان
کد خبر: 195402
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به سؤال مهر در خصوص انشعابات غیرمجاز آب شهری، افزود: طی سال گذشته هزار و 842 انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد هزار و 306 انشعاب به مجاز تبدیل شد و مابقی جمع آوری شد.

وی اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز آب شهری آب دزدی بوده و برخورد لازم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در دیگر سؤال خبرنگار مهر در خصوص استفاده از ظرفیت سمن‌ها در بحث صرفه‌جویی در مصرف آب، ابراز کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان از ظرفیت‌های سمن‌ها استفاده می‌کند و در استان 10 سمن در بحث آب فعالیت می‌کند.

جزء قاسمی گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری از سال 1370 فعالیت خود را در استان زنجان آغاز کرده و در حال حاضر 21 شهر استان زنجان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه 750 هزار نفر از شهروندان زنجانی از خدمات شرکت استفاده می‌کنند، گفت: تأمین و تصفیه آب شرب برای شهروندان دو وظیفه اصلی این شرکت است و اقدامات این شرکت مختص یک هفته نیست و در سال این اقدامات با جدیت تمام انجام می‌شود.

جزء قاسمی بابیان اینکه وضعیت آب در کشور و استان زنجان مطلوب ارزیابی نمی‌شود، افزود: ایران کشور خشکی است و یک‌سوم دنیا بارندگی دارد.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف آب در کشور تأکید کرد و گفت: پاییز سال گذشته خشک‌ترین پاییز ایران در50 سال اخیر بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان بابیان اینکه بارش‌ها تغییر رژیم داده است، افزود: بارش از برف به باران تغییر رژیم داده است.

جزء قاسمی ابراز کرد: بیشترین حجم تأمین آب شرب در زنجان توسط سد تهم زنجان انجام می‌گیرد و تنها از 50 درصد ظرفیت این سد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف جهانی آب 150 لیتر در شبانه‌روز است و این آمار در کشور 300 لیتر در شبانه‌روز است، گفت: باوجود اینکه آمار مصرف آب برای هر شهروند در استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری و بیش از 190 الی 200 لیتر در شبانه‌روز است اما باز این میزان مصرف بیشتر از میانگین جهانی است.


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها