کد خبر: 188212
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان:

بزک کردن جامعه به‌تدریج موجب افزایش نابرابری می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان گفت: هدف اصلی توسعه و پیش بردن جامعه فراهم کردن زمینه مساعد رشد برای همه اقشار جامعه به‌صورت برابر است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده و بیشتر به بزک‌سازی جامعه پرداخته‌ایم.

بزک کردن جامعه به‌تدریج موجب افزایش نابرابری می‌شود
کد خبر: 188212
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام نصرالهی‌زاده امروز 18 اردیبهشت در کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان کردستان با تاکید بر اینکه فرآیند توسعه و ارتقاء فضای فیزیکی باید در خدمت توسعه باشد، اظهار کرد: بزک کردن جامعه به تدریج موجب افزایش نابرابری هایی چون حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی شده و انسان‌ها را در یک رقابت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عدالت ایجاب می‌کند که توانمندسازی باید برای همه افرادجامعه به صورت برابر باشد، بیان کرد: ما باید با فرآیند برنامه‌ریزی، توسعه‌ را بر اساس انسانی‌تر شدن جامعه بنا نهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان عنوان کرد: وجود رویه‌ی دولت محور کردن حل مشکلات اجتماعی، همه بنیان‌ها را نابود می‌کند، لذا مشارکت شهروندان و مردم در این زمینه و برای دستیابی به اهداف بهت در جامعه یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه وظایف دولت و تک تک شهروندان باید تعریف و مشخص باشد، بیان کرد: وظیفه دولت در زمینه مرتفع کردن مسائل اجتماعی تدوین برنامه‌های توسعه و تقویت زیرساخت‌هاست که نباید کم‌توجهی در این راستا صورت گیرد.

نصراللهی زاده تصریح کرد: فراهم کردن شرایط برای زیست مناسب‌تر در جامعه کنونی کاملا ضروری و ملموس است و ما برای تحقق این مهم ابتدا باید درک درستی از این مسئله داشته و با اولویت‌بندی و هزینه کرد درست و بهره‌مندی از نقش موثر مشارکت مردمی به اهداف مطلوب دست یابیم.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها