کد خبر: 166169
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

جمع آوری 2 تن زباله از مرنجاب در روز زمین پاک

رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: در ادامه فعالیت‌های جانبی در راستای ساماندهی کویر مرنجاب اعضای کلوپ سافاری استان و جمعی از فعالان محیط زیست و منابع طبیعی اقدام به جمع آوری زباله‌های مرنجاب کردند.

جمع آوری 2 تن زباله از مرنجاب در روز زمین پاک
کد خبر: 166169
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین انصاری‌فرد در گفت‌و‌گویی، اظهار کرد: بدون شک طبیعت پاک و سالم حق عموم مردم است و در این راه همه باید به اندازه توان خود به زمین و محیط زیست خدمت کنند.

وی افزود: بدترین نوع تخریب محیط زیست رها کردن زباله در طبیعت بوده و این موضوع با شرع و با فرهنگ چندین هزار ساله ما همخوانی ندارد و ما شرمنده هستیم از این چرخ گردون که زمین را اسباب تفریح و تخریب کرده ایم.

وی تصریح کرد: مثل اینکه مردم ما فراموش کرده اند که روزگاری ایرانیان الگوی جوامع دیگر بوده اند و برای دیگران نماد درستی٬ پاکی و انسانیت محسوب می شدند٬ ما مردمی با فرهنگ و تمدن هستیم و زیبنده نیست که با طبیعت که میراث چندین هزار ساله نیاکانمان است و سالم و درست به ما رسیده نامهربان باشیم و با تخریب آن نسل های بعد را از محیط زیست و منابع طبیعی سالم محروم کنیم.

انصاری فرد به جمع آوری زباله در منطقه نمونه گردشگری مرنجاب اشاره کرد و گفت: جمع آوری زباله چیز جدیدی نیست و ما در اکثر روزها و هفته ها به اتفاق دوستان منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست به این کار می پردازیم ولی توقع داشتیم حداقل در روز زمین پاک به این شعار عمل می کردیم ولی ما با جمع آوری چیزی بیش از 2 تن زباله در روز زمین پاک در محدوده مرنجاب چیزی جز شرمندگی از طبیعت برای گفتن نداریم و امیدواریم فرهنگ استفاده از طبیعت را هر چه زودتر بیاموزیم.

رییس کلوپ سافاری گفت: ما به عنوان کلوپ سافاری استان اصفهان تمام توان و انرژی خود را صرف ساماندهی کویرهای استان به خصوص مرنجاب خواهیم کرد و در این مسیر آماده همکاری و همفکری با دوستان هستیم و هرگونه نقد و نظر سازنده ای را برای ساماندهی کویر٬ کوهستان و دشت های استان اصفهان با جان و دل می پذیریم و همکاری وبا دوست داران طبیعت ٬ محیط زیست و منابع طبیعی همکاری خواهیم کرد.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها