کد خبر: 608281
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۸:۳۶:۴۱
| |

مهاجرت کاربران از توییتر به «ماستادون»

ماستودون خود را «شبکه‌ای اجتماعی غیرمتمرکز و با منبع آزاد» معرفی می‌کند. هر کدام از کاربران براساس علایق خود می‌تواند در انجمن‌های مجازی موجود در این پلتفرم (که مقررات خود را دارند) عضو شود.

مهاجرت کاربران از توییتر به «ماستادون»
کد خبر: 608281
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۸:۳۶:۴۱

پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی در اکتبر سال گذشته و اعمال تغییرات تازه، هزاران نفر از کاربران آن در اعتراض به یک شبکه اجتماعی جدید به نام «ماستودون» مهاجرت کردند.

به گزارش انتخاب، ماستودون خود را «شبکه‌ای اجتماعی غیرمتمرکز و با منبع آزاد» معرفی می‌کند. هر کدام از کاربران براساس علایق خود می‌تواند در انجمن‌های مجازی موجود در این پلتفرم (که مقررات خود را دارند) عضو شود.

ماستودون که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد در عمل از هزاران سرور مستقل تشکیل شده است و کاربران در صورت همخوانی مقررات انجمن‌هایشان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این شبکه اجتماعی غیرمتمرکز در ابتدا با استقبال زیادی مواجه شده، هر چند در ماه‌های اخیر شاهد کاهش تعداد کاربران خود بوده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که در اواخر سال گذشته ماستودون افزایش شدید کاربران را تجربه کرد و کاربران فعال ماهانه آن حدود یک ماه پس از خرید توییتر توسط ماسک به بیش از هشت برابر افزایش یافت و به بالاترین رقم خود در حدود ۲.۶ میلیون کاربر رسید.

ناتان اشنایدر، استاد دانشگاه کلرادو و محقق در زمینه شبکه‌های اجتماعی، می‌گوید: «به طور قطع سرعت جذب کاربر ماستودون کاهش یافته است. فکر می‌کنم خیلی‌ها آمدند و دیدند کار با آن کمی سخت است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها