کد خبر: 607752
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۹:۵۰:۰۵
| |

هشدار روزنامه به مسئولان:

درباره کوچ اجباری شهری فکری کنید تا «کاسه چه کنم، چه کنم» دست نگیرید

روزنامه ابتکار نوشت: بی‌تردید اگر از آینده غافل شویم، عواقب اجتماعی این کوچ شهری می‌تواند بر بنیان زندگی ایرانیان ضربات مهلک و سهمگینی را وارد آورد. پس تا دیر نشده فکری نو دراندازیم تا فردا کاسه چه کنم چه کنم دست نگیریم.

درباره کوچ اجباری شهری فکری کنید تا «کاسه چه کنم، چه کنم» دست نگیرید
کد خبر: 607752
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۹:۵۰:۰۵

روزنامه ابتکار نسبت به معضل مسکن دهک‌های پایین جامعه با توجه به افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها هشدار داده و خطاب به مسئولان گفته: این مساله شوخی نیست، تا دیر نشده فکری نو کنید تا کاسه چه کنم چه کنم دست نگیرید.

به گزارش ابتکار، بحران حاشیه نشینی و تبعات منفی آن در آینده‌ای نه‌چندان دور، مسئولان را با چالشی بزرگ مواجه خواهد کرد. طبقه ضعیف و کم‌درآمدی که ناخواسته مجبور به تغییر موقعیت طبقاتی خود هستند تا بلکه زیر شلاق تورم و اجاره بهای ترمز بریده، چند صباحی بیشتر و به قیمت پایین آمدن کیفیت سکونت و محرومیت از خدمات اجتماعی، به سختی با زندگی کنار بیایند. حتما شنیده‌اید که امروز برای یک سوئیت ۱۸ متری در جنوب شهر تقاضای ودیعه ۴۰ میلیون تومانی با ۳ میلیون تومان اجاره ماهیانه شده است! با احتساب اینکه امسال حداقل حقوق کارگران ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده، خود بخوانیدحدیث مفصل از این مجمل. 

این روزنامه در پایان هشدار داده است: شاید بشود با شوخی از کنار بسیاری از موضوعات گذشت، اما یقینا مسئله اسکان دهک‌های پایین جامعه، موضوعی نیست که بتوان آن را کتمان کرد و به سادگی نیز از کنار آن گذشت. حرف ما با مسئولان است که پیش از آنکه تبعات منفی این رخداد نامیمون سربرآورده و همه را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد، از هم اینک به فکر مقابله با پیامدهای منفی آن باشند. بی تردید اگر چنین نکنیم و از آینده غافل شویم، عواقب اجتماعی این کوچ شهری از سر اجبار و تغییر موقعیت طبقه اجتماعی خانواده‌ها، می‌تواند بر بنیان زندگی ایرانیان ضربات مهلک و سهمگینی را وارد آورد. پس تا دیر نشده فکری نو دراندازیم تا فردا کاسه چه کنم چه کنم دست نگیریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها