کد خبر: 601194
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۵:۰۵:۱۷
| |

محمدحسن صادقی‌مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان:

شورای نگهبان و ناظرانش «مدافعان حریم مردم سالاری دینی» هستند

انتخابات در جمهوری اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است

به گفته معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، انتخابات در جمهوری اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است و ناظران شورای نگهبان باید از این دستاوردها مراقبت کنند.

شورای نگهبان و ناظرانش «مدافعان حریم مردم سالاری دینی» هستند
کد خبر: 601194
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۵:۰۵:۱۷

 محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: بنیان و اساس شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بر اساس نظریه حاکمیت مطلق خداوند یا همان تعین اراده الهی خداوند بر زمین بنا شده است.

به گزارش مهر، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در عین حال ابراز امیدواری کرد: همان‌طور که در عرصه‌های گوناگون نظامی، علمی، فناوری و پزشکی تفوق و برتری خود را نشان داده‌ایم، ان‌شاءالله بتوانیم در حوزه‌های دیگر به ویژه بر مشکلات اقتصادی هم فائق بیاییم.

وی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر احکام الهی، ولایت مطلقه فقیه و اراده مردم پایه‌ریزی شده و رهبری آن بر عهده عالمی حکیم و مدیر و مدبر، با تجارب ارزنده در مبارزات انقلابی است و در مکتب امام راحل پرورش یافته است.

این حقوقدان شورای نگهبان، انتخابات در جمهوری اسلامی را تجلی مردم سالاری دینی برشمرد و گفت: شورای نگهبان و ناظرانش تجارب زیادی در انتخابات‌ها دارند و باید به عنوان «مدافعان حریم مردم سالاری دینی» از این دستاوردها مراقبت کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به نکات و تذکرات مهمی درباره گزارش‌های مربوط به داوطلبان پرداخت و خطاب به محققان و کارشناسان پرونده صلاحیتی داوطلبان گفت: آبروی داوطلبان انتخابات برای ما بسیار مهم است و حفظ آبروی داوطلبی که صلاحیتش احراز نمی‌شود بر ما واجب است. از این رو هر گزارش و خبری که برای شما می‌آید، باید مستند بوده و مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها