کد خبر: 590670
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۹:۲۹:۱۷
| |

پیرهادی :

نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نیازمند بودجه‌ای اثر گذار است

عضو شورای شهر تهران در نامه‌ای به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از عدم رعایت سطح مجاز استانداردآلایندگی در وسایل نقلیه وارداتی، اجرای حداقلی طرح کهاب در پمپ بنزین ها و فرار خودروسازها از قانون اسقاط اتومبیل های فرسوده گلایه کرد.

نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نیازمند بودجه‌ای اثر گذار است
کد خبر: 590670
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۹:۲۹:۱۷

مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران در نامه ای به علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از عدم رعایت سطح مجاز استانداردآلایندگی در وسایل نقلیه وارداتی، اجرای حداقلی طرح کهاب در پمپ بنزین ها و فرار خودروسازها از قانون اسقاط اتومبیل های فرسوده گلایه کرد و خواستار نظارت این سازمان بر این روند و چانه زنی با دولت برای ارتقای بودجه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

او در بخشی از این نامه با تاکید بر ضرورت چاره اندیشی برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در سال آینده آورده است که  نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش انتشار آلاینده های هوا می باشد ، با این حال متاسفانه روند نوسازی این ناوگان سال هاست که متوقف شده، حدود 200هزار تاکسی فرسوده در کشور در حال تردد هستند که از این میان حدود 40هزار تاکسی فقط در شهر تهران تردد دارند. همچنین در بخش اتوبوس های درون شهری نیز فقط مجموعاً کمتر از 1000 دستگاه نوسازی شده اند که عدد بسیار پایینی است. برای درک بهتر این موضوع باید به این نکته توجه کنیم که فقط در تهران بیش از 5هزار دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد. در سال های گذشته شهرداری تهران از محل اعتبارات خود بودجه مناسبی را برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی صرف نموده، اما بدون کمک دولت اقدام مطلوب و اثرگذاری در این حوزه قابل انجام نیست. از آن سازمان محترم انتظار می رود که پیگیری موثری برای تأمین و تخصیص بودجه مطلوب و اثرگذار از جانب دولت برای کمک به افزایش سرعت نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص برای شهر تهران صورت پذیرد و این مهم در لایحه بودجه 1402 لحاظ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها