کد خبر: 581166
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۱۸:۴۰:۰۸
| |

روزنامه ایران:

مقامات قبلا هم گفته بودند که به روسیه پهپاد فروختیم و اعتراف جدیدی نیست

روزنامه ایران نوشت: ایران تاکنون هیچگاه همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه را رد نکرده و ادعای مطرح شده با عنوان اعتراف ایران به فروش پهپاد تنها یک بازی سیاسی قلمداد می‌شود.

مقامات قبلا هم گفته بودند که به روسیه پهپاد فروختیم و اعتراف جدیدی نیست
کد خبر: 581166
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۱۸:۴۰:۰۸

روزنامه دولتی ایران اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه را جدید ندانست و تاکید کرد مقامات ایرانی قبلا هم بر این موضوع مهر تایید زده بودند و اظهارات امیرعبدالهیان که رسانه‌های خارجی آن را «اعتراف جمهوری اسلامی» می‌خوانند، تکراری است.

به گزارش ایران، مصاحبه و تکرار صریح مواضع پیشین ایران باعث شد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه مدعی شوند که ایران برای اولین بار ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را تأیید کرده است. این فضاسازی رسانه‌ای که مدعی است حسین امیرعبداللهیان اظهاراتی جدید را مطرح کرده در حالی است که ایران تاکنون هیچگاه همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه را رد نکرده.

نویسنده گزارش روزنامه ایران تاکید کرده است: مقامات کشورهای غربی و رسانه‌های وابسته به آنها در حالی تلاش دارند تا همکاری‌های پهپادی ایران و روسیه را به شرایط جنگ اوکراین تقلیل داده و به پشتوانه جنگ روانی امریکا درخصوص بحران اوکراین، ایران را شریک اتفاقات غرب اروپا قلمداد کنند که همکاری‌های دو کشور در این حوزه مانند سایر همکاری‌ها به سال‌های طولانی قبل بازمی‌‎گردد. به همین دلیل می‌توان گفت ادعای مطرح شده با عنوان اعتراف ایران به فروش پهپاد تنها یک بازی سیاسی قلمداد می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها