بازدید معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از نمایشگاه عصر امید

​معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری از نمایشگاه اولین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» بازدید کرد و در جریان تحقیقات فناورانه و نوآوری‌های دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

بازدید معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از نمایشگاه عصر امید
کد خبر: 555124
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۲۰:۱۱:۴۱

سیدمحمد حسینی روز سه‌شنبه در این بازدید در گفت‌وگو با جوانان و نخبگان با اطلاع از آخرین دستاوردها و ابتکارات آنان در حوزه‌های کشاورزی، ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، دارو، تجهیزات پزشکی، محصولات شیمیایی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و گردشگری بر لزوم تجاری‌سازی دستاوردها و ایده‌های دانشجویان جوان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از اهداف برگزاری این نمایشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات ارائه‌شده در آن ارائه داد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در حاشیه این بازدید، در گفت‌وگو با خبرنگاران، نمایشگاه دستاوردهای رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی را نشان‌دهنده وجود خلاقیت، ابتکار و نشاط در بین جوانان و نخبگان در سراسر کشور دانست و گفت: این نمایشگاه اثبات‌کننده روحیه «ما می‌توانیم» است و نشان می‌دهد که با حمایت از جوانان نخبه و بااستعداد و با برقراری پیوند بین دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می‌توان بسیاری از نیازهای کشور را در داخل تولید کرد.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: در این گونه نمایشگاه‌ها توانمندی‌ها و ایده‌های فراوانی عرضه می‌شود که دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی با حضور در این نمایشگاه و مشاهده دستاوردهای ارائه‌شده در آن می‌توانند این ایده‌ها و دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان را به محصول تبدیل کنند و به‌واسطه آن بخش زیادی از نیازهای کشور را برطرف کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز امکان و ظرفیت تولید محصولات زیادی در کشور وجود دارد و لازمه آن شناسایی توانمندی‌های موجود و حمایت از ایده‌های نوآورانه و تجاری‌سازی آن است و تلاش در این زمینه در سالی که به نام تولید و دانش‌بنیان نامگذاری شده از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با تاکید بر اهتمام دولت بر حمایت از ایده‌های جوانان نخبه و خلاق و تعامل نزدیک با دانشگاه و مراکز پژوهشی گفت: آیت‌الله رئیسی، دانشگاه را پشتوانه فکری مجموعه دولت می‌دانند و بر این موضوع باور دارند و بارها تاکید کرده‌اند که دولت از راهکارهای دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: دانشگاه آزاد از ظرفیت بزرگی در سراسر کشور برخوردار است و در عرصه‌های مختلف می‌تواند به رشد و شکوفایی کشور کمک کند. دانشگاهیان می‌توانند برای برون‌رفت از مشکلات کشور راهکارهای علمی و اجرایی ارائه دهند تا بر اساس آن نیازهای کشور در داخل تامین شود؛ به نحوی که در تکانه‌های اقتصادی دچار آسیب نگردد.

حسینی با اشاره به تدوین سند تحول دولت در ۳۷ حوزه اساسی گفت: در تدوین این سند دانشگاهیان نقش مهمی داشتند و امروز هم در تکمیل نهایی آن می‌توانند تاثیرگذار باشند ضمن اینکه امروز در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه قرار داریم و سند تحول دولت می‌تواند در تهیه برنامه توسعه جامع و کامل مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: دولت گذشته اعتقادی به برنامه‌محوری نداشت و حاضر نبود برنامه را به مجلس تقدیم کند. با فشار افکار عمومی ناچار به ارائه برنامه شد که مجلس آن را ضعیف دانست و خواستار اصلاح آن بود که دولت وقت حاضر به این کار نشد و برای اولین بار خود مجلس اقدام به نوشتن برنامه کرد.

حسینی تصریح کرد: بر خلاف دولت گذشته این دولت مصمم است بر اساس برنامه در مسیر رفع مشکلات و ایجاد شتاب در توسعه و آبادانی کشور گام بردارد و سند تحول دولت می‌تواند مبنایی برای تهیه برنامه هفتم توسعه باشد.

در این بازدید دانشجویان و جوانان نخبه و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان در فضایی صمیمی و چهره‌به‌چهره،‌ مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای خود را برای توسعه فعالیت‌هایشان با معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری در میان گذاشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها