کد خبر: 524388
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۲:۱۴:۱۷
| |

استاندار گیلان:

باید برای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک در سال آینده برنامه ریزی شود

اسدالله عباسی، استاندار در جلسه هماهنگی برگزاری سالروز شهادت میرزا کوچک و شهدای روحانی استان که پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، گفت: سردار جنگل، فردی آگاه و دانا بود که همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد و سازش نداشت.

باید برای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک در سال آینده برنامه ریزی شود
کد خبر: 524388
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۱۲:۱۴:۱۷

اعتمادآنلاین| اسدالله عباسی، استاندار در جلسه هماهنگی برگزاری سالروز شهادت میرزا کوچک و شهدای روحانی استان که پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، گفت: سردار جنگل، فردی آگاه و دانا بود که همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد و سازش نداشت.

او با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که سال آینده کنگره‌ای ملی در بزرگداشت میرزا برگزار شود، از اهتمام برگزارکنندگان مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت سردار جنگل قدردانی کرد.

استاندار با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی در انحصار گروه و جریان خاصی نیست و این مبارز انقلابی متعلق به همه است، افزود: تلاش می‌کنیم تا روز شهادت میرزا را به نام "روز ملی گیلان" به ثبت برسانیم.

عباسی با یادآوری خیزش خاندان‌هایی از گیلان همچون آل بویه که پایه گذار حرکت‌هایی شیعی در تاریخ ایران اسلامی شدند، ادامه داد: باید اقدام انقلابی میرزا که ریشه‌های عمیق اعتقادی دارد را برجسته و در جامعه نهادینه کنیم.

او سردار جنگل را یک شخصیت روحانی مبارز معرفی کرد که با تکیه بر مردم، حرکتی انقلابی انجام داد و امروز، انقلاب اسلامی نیز در راستای مبارزه با استبداد و استعمار به ثمر نشسته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مرهون شهدا، شهیدان روحانی و شهید میرزا کوچک جنگلی هستیم، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها از جمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای برگزاری منسجم مراسم گرامیداشت سردار جنگل استفاده می‌شود.

در این جلسه رئیسان کمیته‌های اجرایی، دانشجویی و طلبه (علمی - پژوهشی)، رسانه و تبلیغات و فضای مجازی (فرهنگی - هنری) گزارش فعالیت‌های انجام شده را ارائه کردند.

11 آذر ماه امسال یکصدمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان، مبارز و روحانی برجسته گیلانی است.

مراسم گرامیداشت شهادت سردار جنگل و شهدای روحانی استان گیلان، پنجشنبه 11 آذر ماه در رشت برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها