کد خبر: 522090
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

گزارش برنامه های کوتاه مدت شهردار رشت در صحن علنی شورا؛

تدوین طرحها و برنامه‌های متفاوت در شهرداری تا نوروز سال 1401/ هوشمندسازی فرآیندها و خدمات دو هدف اولویت‌دار شهرداری رشت

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در صحن علنی شورای شهر مهمترین برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری رشت را تا نوروز 1401 برشمرد و اظهار کرد: افزایش بودجه 1401 به عدد 2 هزار میلیارد تومان و برنامه‌ برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

تدوین طرحها و برنامه‌های متفاوت در شهرداری تا نوروز سال 1401/ هوشمندسازی فرآیندها و خدمات دو هدف اولویت‌دار شهرداری رشت
کد خبر: 522090
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| شهردار رشت در صحن علنی شورای شهر مهمترین برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری رشت را تا نوروز 1401 برشمرد و اظهار کرد: افزایش بودجه 1401 به عدد 2 هزار میلیارد تومان و برنامه‌ برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت 19 آبان 1400 با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: در مجموعه شهرداری رشت کارها به صورت تلفیقی انجام می‌شود و تجمیع فعالیتهای شورای شهر و شهرداری حتما نتایج مثبتی را برای شهر رشت در بر خواهد داشت.

علوی به مکاتباتی که در یکی دو هفته اخیر پلیس امنیت اقتصادی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی با شهرداری داشته است اشاره کرد و افزود: بخش زیادی از مسائل و مشکلات شهرداری بدون همکاری شورای شهر رشت قابل حل و فصل نیست و از شورا تقاضای مساعدت و همکاری در ادامه کار داریم.

شهردار رشت از کسری 36 درصد در وصولی های شهرداری سخن گفت و با بیان اینکه بر اساس آمار امروز، مناطق شهرداری در بخش وصولی‌ها و درآمدها به نسبت ماه گذشته کاهش حدود 40 درصدی دارند، تصریح کرد: درآمدهای شهرداری در حال حاضر مستقیما وابسته به فعالیتهای ساختمان و ساخت و ساز است. بنابراین وقتی خللی در این روند پیش می‌آید، میزان درآمدهای شهرداری کاهش پیدا می‌کند.

علوی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت در مجموع به پرداخت چیزی حدود 100 میلیارد تومان غرامت محکوم شده است، اذعان کرد: این رای پرداخت غرامت بر علیه شهرداری رشت پیرامون پرونده‌های بررسی شده قطعی است.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تهاترهای ساختمان‌سازهای توانمند ما به پرداخت غرامت‌ها اتصال پیدا کرده است که در این مورد هم ورود کردیم تا فرآیند به نحوی پیش برود که به ضرر شهرداری رشت تمام نشود.

شهردار رشت تعیین تکلیف و پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه‌های عمرانی را هم از دیگر اموری که باید سریعتر انجام شود دانست و گفت: نخستین اقدامی که شهرداری در حوزه‌ پروژه‌های عمرانی انجام داد، اختصاص مبالغی برای تامین قیر بود که خوشبختانه تا چند روز دیگر قیر مورد نیاز از کارخانه آسفالت شهرداری رشت تهیه و جهت لکه‌گیری و سایر موارد در اختیار مناطق قرار می‌گیرد.

علوی با بیان اینکه شهرداری قصد دارد، هر ماه یک محله حاشیه نشین و کم‌برخوردار شهر رشت را انتخاب کرده و برای حل مشکلات و نیازمندیهای آن برنامه‌ریزی کند، گفت: با تولید قیر و شروع اجرای پروژه‌های آسفالت نسبت به اصلاح زیرساختها و لکه‌گیری معابر و کوچه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی اتمام ساختمان رصدخانه و تعیین تکلیف قراردادهای سرمایه‌گذاری را از دیگر برنامه‌های شهرداری رشت اعلام کرد و با بیان اینکه حتما در مورد تعاملات سایر دستگاهها با مجموعه شهرداری و شورا مکاتبه‌ای را با استاندار گیلان جهت رفع بسیاری از مشکلات پدید آمده خواهد داشت، افزود: باید مشخص شود که حد تعاملات ما در شهر با سایر دستگاهها چگونه است و اینگونه نباشد که همه مطالبات به سمت شورا و شهرداری بیاید، بدون اینکه این دو مجموعه اختیاراتی در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی سایر دستگاههای مرتبط داشته باشند.

شهردار رشت از انعقاد قریب‌ الوقوع طرح دوچرخه‌های اشتراکی و چند پروژه سرمایه‌گذاری دیگر خبر داد و عنوان کرد: از اواخر هفته آینده و همزمان با نصب کانکس‌های مورد نیاز توسط سرمایه‌گذار پروژه تفکیک زباله از مبدأ در شهر رشت شروع خواهد شد و حتی قرار است سرویس های بهداشتی هم در این مکانها تعبیه شود.

علوی با بیان اینکه شهرداری رشت از هم‌اکنون به فکر تدوین و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متفاوتی برای نوروز سال 1401 است، ادامه داد: قطعا این کار علاوه بر برنامه‌ریزی نیازمند تامین منابع مالی است و تمام تلاش ما تحقق این امر مهم است.

وی بازدید استاندار گیلان و شورای شهر از کارخانه کودآلی لاکان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این بازدید مقرر شد تا سرعت اجرای پروژه افزایش پیدا کند و خطوط تفکیک زباله هر چه سریعتر در کارخانه کودآلی نصب و راه‌اندازی شود.

شهردار رشت به موضوع ابلاغ قرارداد بهسازی سراوان و اجرای آن به شرط تامین مالی از سوی دولت نیز اشاره کرد و گفت: پروژه مزار شهدای گمنام پارک ملت طبق برنامه‌ریزیهایی که انجام شده آذر ماه افتتاح می‌شود.

علوی انجام مطالعات لازم برای بلندمرتبه‌سازی در شهر رشت را نیازی جدی خواند و اضافه کرد: طبق طرح تفصیلی ظرفیت امروز شهر رشت برای احداث ساختمانهای ده طبقه مناسب است که تاکید کردیم تا منطقه پنج شهرداری در بحث صدور پروانه‌های بلند مرتبه سازی در این حوزه اقدام نماید.

وی کاهش 30 درصدی هزینه‌ها در پروژه‌های عمرانی را نگاه و اولویت شهرداری رشت اعلام کرد و عنوان کرد: پرداخت قدر السهم بیمه تکمیلی نیروهای شرکتی مانند سایر پرسنل هم از دیگر برنامه‌های شهرداری است که امید داریم تا سال آینده انجام شود.

شهردار رشت با بیان اینکه طرح پروژه سالن صحن علنی شورا آماده است و به زودی شاهد انعقاد قرارداد آن خواهیم بود، اظهار داشت: مرمت ساختمان ساعت شهرداری رشت به هزینه چند میلیاردی نیاز دارد و این طرح هم از دیگر مواردی است که قصد داریم پس از فازبندی، فرآیند آن هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی اجرای پروژه خیابان غذا در رشت را هم مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این مطلب بیان داشت: مقدمات این پروژه آماده شده و حتی سرمایه‌گذار آن بابت انجام برخی از زوایای طرح مبلغ دویست میلیون تومان به حساب شهرداری رشت واریز کرده است.

علوی پرداخت مبالغ خرید تیغه‌های برف‌روبی را از اقدامات شهرداری رشت در بحث مدیریت بحران ذکر کرد و ابراز داشت: هوشمندسازی فرآیندها و خدمات دو هدف اولویت‌دار و مهم ما بود که قرارداد ممیزی نوین املاک در همین راستا منعقد شد که قطعا پروژه‌ای سنگین و پرچالش خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه شهرداری این است که بودجه سال 1401 با افزایش به عدد 2 هزار میلیارد تومان برسد، عنوان کرد: در حوزه دریافت وام جهت خرید ماشین‌ آلات لجستیک هم قصد داریم، هفته آینده لایحه‌ای را تقدیم شورای شهر کنیم تا از این طریق توان ماشین‌ آلات بخشهای مختلف شهرداری تقویت شود.

شهردار رشت با بیان اینکه برای مناطق شهرداری سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی در بودجه 1400 پیش بینی شده بود، عنوان کرد: تقریبا هیچکدام از مناطق شهرداری امسال در این حوزه فعالیتی نداشته و این نقص بزرگی در مناطق و حوزه سرمایه‌ گذاری است، بنابراین برای عبور از این وضعیت باید نوع سیاستگذاری و اجرا در سطح مناطق بازبینی شود.

علوی ایجاد شهرک صنوف برای ساماندهی مشاغل پرترافیک را اقدامی در جهت رفاه حال شهروندان و کسبه دانست و گفت: در ماجرای برخورد با بانوی دست فروش که در همین هفته اتفاق افتاد مأموران سد معبر شهرداری پس از بارها تذکر به شکل محترمانه ورود کردند اما دیدیم که چه مسائلی در فضای مجازی اتفاق افتاد در حالیکه اصل ماجرا را به نوعی دیگر روایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت در حوزه سد معبر واقعا با چالش جدی مواجه است، اظهار داشت: علاوه بر دستفروش‌ها متاسفانه کسبه و مغازه‌داران هم قانون را رعایت نمی‌کنند و اقدام به اشغال پیاده‌رو و اخلال در تردد شهروندان می‌نمایند در حالی‌ که پیاده‌رو حق عمومی است و باید این فرهنگ در جامعه جا بیافتد.

شهردار رشت با اذعان به اینکه در حوزه سرمایه انسانی تکلیفی به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری ابلاغ شده است تا وضع موجود کاملا مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: ابلاغیه‌ای را وزارت کشور سال گذشته داشت که در حوزه انتصابات اصل شایستگی مورد توجه قرار گیرد و شهرداری رشت هم قصد دارد بر اساس همین مبنا و اصول قانونی ابلاغ شده در بخش انتصابات و به کارگیری نیروها حرکت کند.

منبع: روابط عمومی شهرداری رشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها