کد خبر: 521024
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۲۱:۰۳:۲۰
| |

در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت بررسی شد؛

نحوه برگزاری مراسم یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی

11 آذر ماه امسال یکصدمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان، مبارز و روحانی برجسته گیلانی است.

نحوه برگزاری مراسم یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی
کد خبر: 521024
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۲۱:۰۳:۲۰

اعتمادآنلاین| 11 آذر ماه امسال یکصدمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان، مبارز و روحانی برجسته گیلانی است.

نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت امروز (چهارشنبه 12 آبان ماه) در دهمین جلسه این کمیسیون با اشاره به در پیش بودن سالروز گرامیداشت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: همه ارکان مدیریت شهری باید با برنامه ریزی دقیق برنامه‌هایی در شأن این مناسبت برگزار کنند.

میرزا نمونه یک فرد وطن پرست بود


علیرضا تاج شهرستانی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز با اشاره به یکصدمین سالروز بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی، تولید سریال "کوچک جنگلی" در سال‌های گذشته را یکی از کار‌های تاثیرگذار در حوزه معرفی نهضت جنگل و شخصیت میرزا کوچک عنوان کرد.

او اثر استاد ناصر مسعودی را یادآور بسیار خوبی از آن سریال دانست که این اثر فاخر خاطره خوبی در اذهان به جا گذاشت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به وجود مقبره میرزا کوچک در محله‌ای که پارکینگ ندارد، گفت: این موضوع باعث سختی حضور مسافران و شهروندان در این منطقه شده که باید تدابیر مناسب اندیشیده شود.

تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد


سید حسین رضویان، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز گفت: تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد که چه عملکردی در صدمین سالروز بزرگداشت میرزاکوچک داشتیم.

او خواستار برنامه ریزی مدون با دعوت از استاندار و نماینده ولی فقیه برای پیگیری موضوعات مرتبط با این بزرگداشت شد و این روز را یکی از موضوعات مهم استان گیلان و شهرستان دانست و خواستار برگزاری باشکوه کنگره میرزا کوچک خان جنگلی و نزدیک به منزلت میرزا شد.

شهدا همیشه مظلوم بودند


هادی رمضانی، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت هم در این جلسه با اشاره به بزرگی جایگاه شهدا از جمله شهیدانی چون میرزا کوچک خان گفت: عملکرد‌ها در حوزه معرفی نهضت جنگل مظلومانه و بسیار کم بوده است.

او با اشاره به اینکه سمپاشی برخی جاهلین که سعی در نشان دادن میرزا کوچک به عنوان یک کمونیست بود، به هدف نرسید، افزود: عظمت واقعی جایگاه میرزا خود مانع این موضوع شد و باید با برگزاری کنگره‌هایی باشکوه و برنامه‌های مدون در راستای معرفی هرچه بیشتر ابعاد واقعی نهضت جنگل گام برداشت.

نماهنگ درباره میرزا کوچک خان جنگلی به 3 زبان


یاسر محجوب، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز تولید تله تئاتر تلویزیونی، مشارکت در ساخت یک فیلم، معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار نهضت جنگل در قالب 10 کلیپ، نماهنگ مشارکتی با صدا و سیما به 3 زبان در حوزه میرزا کوچک و مستند روایت جنگل را از جمله برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اعلام کرد.

کنگره ملی دانش آموزی میرزا کوچک


محمد لطیفی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی استان گیلان هم با اشاره به برابری سن تشکیل این اتحادیه با سن انقلاب، کنگره ملی دانش آموزی میرزا کوچک را از برنامه‌های 2 ساله این انجمن خواند که تمهیدات آن انجام و از پوستر آن رونمایی خواهد شد.

بررسی هفتگی تاریخ جنگل در صدا و سیمای گیلان


باقر سلیمی، نماینده صدا و سیمای گیلان در این کمیسیون نیز برنامه صبح تازه از خانه میرزا کوچک خان جنگلی به مدت 6 ماه و بررسی هفتگی تاریخ جنگل در این برنامه را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده مشارکتی شهرداری رشت و سازمان صدا و سیمای گیلان دانست.

فراخوان طراحی نشان میرزا در رشت


علیرضا قانع، مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری نیز در ادامه جلسه با اشاره به انجام فراخوان طراحی نشان میرزا گفت: در یک کار تخصصی با انتخاب بهترین طرح در همه برنامه‌ها و طرح‌های یکصدمین سالروز از آن استفاده خواهد شد و به طرح‌های منتخب جوایزی اهدا خواهد شد.

میرزا کوچک در شهر خود هم مظلوم است


سجاد عزیزپور، از فعالین حوزه نهضت جنگل نیز با بیان اینکه میرزا کوچک در شهر خود مظلوم واقع شده است، برنامه‌های کوتاه مدت را معضل سالیانه بزرگداشت میرزا کوچک دانست.

11 آذر 1300 روز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها