کد خبر: 519877
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ۲۰:۱۶:۰۰
| |

وزیر کشور، اسد الله عباسی استاندار جدید گیلان را معرفی کرد

وزیر کشور در جریان معرفی استاندار جدید گیلان، خطه گیلان را با تمدنی چند هزار ساله و فرهنگی غنی توصیف کرد که در عین تنوع، نمای ارزشمندی از وحدت در خود دارد.

وزیر کشور، اسد الله عباسی استاندار جدید گیلان را معرفی کرد
کد خبر: 519877
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ۲۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر کشور در جریان معرفی استاندار جدید گیلان، خطه گیلان را با تمدنی چند هزار ساله و فرهنگی غنی توصیف کرد که در عین تنوع، نمای ارزشمندی از وحدت در خود دارد.

احمد وحیدی پنج شنبه 6 آبان ماه 1400 در مراسم تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه خطه گیلان با تمدنی چند هزارساله و فرهنگی غنی در عین تنوع قومیت، نمای ارزشمندی از وحدت در خود دارد، اظهار کرد: این خطه، مهد بزرگان فراوانی همچون سید احمد رشتی بوده که محضر امام زمان (عج) تشرف پیدا کرد و اسم شریف ایشان در مفاتیح الجنان آمده است.

وی گیلان را مهد علمای بزرگی همچون آیت الله بهجت دانست و گفت: شنیدن نام این بزرگوار موجبات برکت را به ارمغان می‌آورد و مردم ایران به خصوص گیلانی‌ها علاقه و ارادت ویژه‌ای به این عالم بزرگوار دارند و ایشان از افتخارات ایران هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه علمای این‌چنینی مقدمات انقلاب را پایه ریزی کردند و راه را برای انقلاب هموار کردند، افزود: اگر امروز کشور ما با تمام قدرت در مقابل استکبار ایستاده و رو به جلو حرکت می‌کند، نباید افرادی که در مقدمه و روزهای ابتدایی این راه را آغاز کردند فراموش کنیم.

وحیدی دکتر محمد معین از خطه گیلان را افتخار ادبیات ایران برشمرد و بیان کرد: گیلان زادگاه پروفسور سمیعی از دانشمندان پر افتخار ایران است که در دنیا به علمش غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه لشکر قدس گیلان افتخارات فراوانی در جنگ و دفاع مقدس آفرید، تصریح کرد: لشکر قدس گیلان علاوه بر داشتن نیروهای بسیار و از خود گذشته، شهدای بسیاری همچون شهید املاکی را تقدیم کرد و ما باید قدردان این افتخارات و از خودگذشتگی‌ها باشیم.

وزیر کشور با تأکید بر اهمیت حفظ کوه، جنگل و دریا که از نعمات الهی در گیلان است، افزود: حفظ محیط زیست از تأکیدات اسلام است، بیش از هفتاد درصد از خطه گیلان شامل رویش‌های باغی و جنگلی است و مهم است که این نعمت الهی به خوبی حفظ شود و همه ما در قبال آن مسؤولیم.

وحیدی با بیان اینکه استانی که در چنین شرایط ویژه و مطلوبی در حوزه منابع طبیعی است نباید دچار فقر اقتصادی باشد چرا که فقر اقتصادی منجر به ایجاد فقر فرهنگی نیز خواهد شد، افزود: در آستانه گام دوم انقلاب هستیم و از دولت انقلابی که نخستین دولت در 40ساله دوم انقلاب است انتظار برخورداری از فضایل نیک عملکردی است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ماندگار است، گفت: مهم‌ترین و عالی‌ترین نتیجه انقلاب ساختن انسان‌های وارسته و مؤمن و نخبه است و طبیعتاً انتظار است جریان انقلابی در تمامی رگه‌هایی مدیریتی و مردمی در چنین ساختاری مهیا باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید برنامه پیشرفت کشور براساس برنامه ساختار نظام اسلامی شکل گرفته باشد، تصریح کرد: مردم گیلان به لحاظ هوش، توانمندی، ظرفیت‌های بومی از کشوری مانند هلند، امتیاز کمتری ندارند و بلکه به مراتب بالاتر هستند، اما این ظرفیت‌های معنوی و انسانی و طبیعی باید در حوزه صادرات حرف اول را بزند.

دکتر وحیدی با تأکید بر احصای بزرگترین ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه صادرات گفت: هدف گذاری صادرات باید تا سقف 10 میلیارد دلار باشد تا کف لازم صادرات در گیلان عملی شود.

وی با اشاره به تولیدات پنج میلیون تنی تولیدات محصولات باغی و زراعی در گیلان بیان کرد: در حوزه آبزیان که ظرفیتی بسیار بزرگ برای گیلان است، از این ظرفیت استفاده کافی نمی‌شود و این در حالی است که می‌تواند این بخش می تواند مورد توجه و گسترش باشد.

وزیر کشور با تأکید بر توسعه زراعت چوب در استان گیلان و چند برابر شدن کشت‌های گلخانه‌ای گفت: این لیست مفصل از ظرفیت‌های استان باید به روز شود و این امر باید توسط مردم و کارآفرین‌ها در جهت معرفی به دولت و جذب سرمایه‌گذار انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مسؤولی نباید خویشاوندان خود را با تبعیض بر سر کار بیاورد، افزود: در همه کارها خصوصا در مدیریت اجرایی، طهارت عملی، اخلاقی و اجرایی باید سر لوحه کار مدیران قرار بگیرد.


وحیدی رانت را جزو محرمات جدی دانست و تصریح کرد: قسط و عدل مقابل رانت و تبعیض است و اگر جایی رانت اتفاق بیفتد یعنی خلاف خواسته خدا و امام زمان (عج) کار کرده‌ایم، نباید در جبهه ضد امام زمان قرار بگیریم بلکه باید با پاکدستی و صداقت و طهارت همه جانبه در این جبهه به درستی حرکت کنیم و شأن قطعی و مسلم مسؤولان در جمهوری اسلامی این است.

وزیر کشور همچنین بر استفاده از جوانان با استعداد و انقلابی در جایگاه‌های مدیریتی کشور در دولت تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت پسماند به خصوص برای استان‌های شمالی گفت: در این خصوص, طرح جامعی تهیه شده و در برنامه هفتم پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور همچنین خاطر نشان کرد: تالاب انزلی نیز جزو ذخایر مهم زیست محیطی است و باید به هر طریق ممکن حفظ شود.

وحیدی، در پایان وفاق و وحدت را شرط پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم همگی در خدمت مردم و توسعه استان و سپس در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.

منبع: روابط عمومی استانداری گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها