کسب سهمیه حضور در المپیک توسط نازنین ملایی ورزشکار ملی پوش استان گیلان

ورزشکاران گیلانی پنج سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کردند تا رکورد بیشترین حضور در ادوار المپیک را برای ورزش گیلان ثبت کنند که از این تعداد، سه ورزشکار در بخش آقایان و 2 ورزشکار در بخش بانوان هستند.

کسب سهمیه حضور در المپیک توسط نازنین ملایی ورزشکار ملی پوش استان گیلان
کد خبر: 504062
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۷:۱۶:۵۳

اعتمادآنلاین| ورزشکاران گیلانی پنج سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کردند تا رکورد بیشترین حضور در ادوار المپیک را برای ورزش گیلان ثبت کنند که از این تعداد، سه ورزشکار در بخش آقایان و 2 ورزشکار در بخش بانوان هستند.

همچنین کسب 2 سهمیه قایقرانی توسط ورزشکاران گیلانی، نشان دهنده رشد این رشته در گیلان است و می توان گفت که این استان قطب برتر و یا حداقل یکی از قطب های برتر رشته قایقرانی در کشور محسوب می شود که یک ورزشکار در بخش آقایان و یک ورزشکار در بخش بانوان از گیلان توانستند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند.

نازنین ملایی ورزشکار ملی پوش استان گیلان توانسته یکی از پنج سهمیه حضور در المپیک را بین ورزشکاران گیلانی کسب کند که این ورزشکار ارزنده در رشته قایقرانی روئینگ موفق به این امر شده و هم اینک جامعه ورزش گیلان منتظر درخشش این بانوی قایقران و همچنین چهار ورزشکار دیگر هستند تا در میدان المپیک افتخارآفرینی کنند.

نازنین ملایی قایقران گیلانی در رشته روئینگ فعالیت دارد که این قایقران برجسته استان گیلان تاکنون مدال ها و عناوین قهرمانی زیادی را در مسابقات کشوری و آسیایی کسب کرده که می توان به کسب مدال طلا در مسابقات کاپ آسیا و همچنین 2 مدال نقره و برنز بازی های آسیایی اشاره کرد.

ملایی که پس از سارا بهمنیار دومین سهمیه حضور در المپیک را بین بانوان ورزشکار گیلانی کسب کرده، 29 ساله است که حدود 15 سال در رشته قایقرانی فعالیت دارد که نزدیک به 14 سال نیز در رده های سنی مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت و تاکنون نیز مقام های ارزشمندی را کسب کرده است.

شرایط چندان مناسب نیست

این ورزشکار گیلانی اظهار داشت: ما هم اکنون در مسافت یکهزارمتر تمرینات آماده سازی خود را در اردوی تیم ملی انجام می دهیم اما این در حالی است که در المپیک باید در پیست مسافت 2 هزار متر به رقابت بپردازیم.

وی افزود: این امر کار ما را سخت می کند چون شرایط پیست یک کیلومتر و تمرین در آن با شرایط پیست 2 کیلومتر متفاوت است اما مربیان تیم ملی در تلاشند که این فاصله مسافت را با تمرینات خاص برطرف کنند چون ما پس از مسافت یک کیلومتر باید دور بزنیم و بقیه مسافت را طی کنیم که این امر در مسابقات تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ملایی که به عنوان دومین بانوی گیلان در مسابقات المپیک حضور می یابد، ادامه داد: البته تاکنون چند مرحله اردو را پشت سرگذاشتیم اما این روند بسیار کُند پیش رفت و اردوهای برون مرزی را که پیش بینی شده بود، انجام نشد و ما در اردوهای برون مرزی حضور نیافتیم.

این قایقران ملی پوش گیلانی گفت: اگر در اردوهای برون مرزی حضور می یافتیم، در پیست های 2 کیلومتر می توانستیم به تمرین بپردازیم که به طور حتم می توانست در میزان آمادگی ما نقش مطلوب تری داشته باشد.

ملایی افزود: امیدوارم که شرایط به گونه ای در این مدت پیش رود که با آمادگی کامل در المپیک حضور و نتیجه خوبی را کسب کنم و در نهایت جزو 15 قایقران برتر شوم تا به مرحله فینال رقابت های قایقرانی روئینگ راه یابم و همینطور سایر ورزشکاران کاروان ایران نیز بهترین نتیجه را در المپیک توکیو کسب کنند تا با مقام های ارزشمندی به ایران بازگردیم.

مسئولان گیلان نگاه ویژه ای به قایقرانی داشته باشند

این قایقران ملی پوش گیلان که تا 2 هفته آینده باید به همراه کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک توکیو حضور یابد، اظهار کرد: با وجود اینکه از پنج ورزشکار گیلانی 2 ورزشکار در رشته قایقرانی سهمیه المپیک را کسب کرده اند، این امر نشان از رشد این ورزش در گیلان را دارد.

وی افزود: با این وجود استعدادهای بسیار خوبی در رشته قایقرانی در گیلان حضور دارند و می توان گفت که این استان قطب برتر کشور در رشته قایقرانی است و به همین دلیل مسئولان گیلان باید نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند.

ملایی که در رشته روئینگ سنگین وزن سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده ، ادامه داد: انتظار من و سایر ورزشکاران قایقرانی استان گیلان این است که مسئولان گیلانی پیست استاندارد مسافت 2 کیلومتر را در بندرانزلی ایجاد کنند تا استعدادهای بیشتری از این استان ظهور و به تمی ملی معرفی شوند.

ملی پوش تیم ملی قایقرانی بانوان گفت: اگر در استان و شهر خود بتوانیم پیست استاندارد قایقرانی داشته باشیم، به راحتی می توانیم تمرینات آماده سازی را سپری کرده و از سوی دیگر نه تنها اردوهای آمادگی تیم ملی در گیلان برپا می شود، بلکه می توانیم اردوهای مشترکی را با سایر کشورها در گیلان برپا کنیم.

روئینگ یک رشتهٔ ورزشی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت می‌پردازند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است.قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌ است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها